اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سیدحسن نصرالله: حمله به غزه باید متوقف شود

  • کد خبر : 29759
  • 24 دی 1402 - 20:57
سیدحسن نصرالله: حمله به غزه باید متوقف شود
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت وسام حسن طویل، فرمانده میدانی حزب الله به سخنرانی پرداخت.

سید حسن در ابتدای سخنرانی بیان داشت: حاج جواد یکی از فرماندهان اصلی و میدانی در جبهه جنوب با فلسطین اشغالی بود و در کنار فرماندهان شهید عماد مغنیه و شهید مصطفی بدرالدین بود و در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی به نبرد با داعش پرداخت. بعد از ۱۰۰ روز نبرد، ارتش اسرائیل از ورود به مرحله سوم عملیات می‌گوید و اطلاعات ما می‌گوید که اسرائیل از اکثر مناطق مختلف غزه خارج شده است. آنها حالا به خان یونس رفته‌اند. نتوانستید هیچ پیروزی‌ای کسب کنید و نتوانستید مقاومت را شکست دهید و حتی نتوانستید یک اسیر را زنده بدست آورید!

وی افزود: رسانه های دشمن از اعداد و ارقامی مختلفی درباره مجروحین اسرائیل سخن می‌گویند. از چهار هزار تا بیست و سی هزار نفر مجروح! اما کسی که از ۳۰ هزار سخن می‌گوید، گفته است ۳۰ هزار نفر از خدمت معاف شده‌اند یعنی دچار جراحت و یا اتفاقی شده‌اند که دیگر نمی‌توانند بجنگند! از کشته‌ها نیز هیچ سخنی نمی‌گویندفقط در روز گذشته یک تانک دشمن منهدم شد و خدمه آن کشته شد، اما دشمن هیچ چیز از آن نمی‌گوید. در روزهای دیگر هم همینگونه بوده و دشمن از تلفات خود هیچ اطلاعاتی منتشر نمی‌کند. مقاومت اسلامی در لبنان ۶۲ راکت شامل ۴۰ راکت کاتیوشا و ۲۲ فروند کورنت از نوع برد جدید را به پایگاه مرون شلیک کرد. ۱۸ موشک کورنت به پایگاه مرون اصابت کرد. در حمله به پایگاه مرون تلفات انسانی وجود دارد، اما اشغالگران خسارات خود را پنهان می کنند.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه حمله به یمن، حماقت آمریکا و انگلیس بود، خاطر نشان کرد: آمریکا می‌گوید که به دنبال گسترش جنگ نیست، ولی این کار را انجام می‌دهد. این یک حماقت است. اگر بایدن و اطرافیانش فکر می‌کنند که خواهند توانست یمنی‌ها را در دریای سرخ متوقف کنند، در اشتباه هستند. آنان مردم رهبران و تاریخ یمن را به خوبی نمی‌شناسند.

او با بیان اینکه کابینه و مردم صهیونیست از جنگ می‌ترسند، در پایان هشدار داد: ما از ۹۹ روز پیش، آماده جنگ بوده‌ایم، از آن هراسی نداریم و هیچ تردیدی نمی‌کنیم. آمریکا هم که سعی دارد وانمود کند نگران لبنان است، بهتر است نگران پایگاه نظامی خود در اسرائیل باشد. موضع ما واضح است: ما حامی غزه هستیم و به آن ادامه خواهیم داد. باید حمله به غزه متوقف شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.