اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کمیته فنی مسئول بررسی انفجار در کالسو: حمله‌ای رخ نداده است!

  • کد خبر : 31165
  • 05 اردیبهشت 1403 - 1:58
کمیته فنی مسئول بررسی انفجار در کالسو: حمله‌ای رخ نداده است!
کمیته فنی مسئول بررسی انفجار در پایگاه سازمان حشد الشعبی در شمال استان بابل در گزارش نهایی خود اعلام کرد که این حادثه نتیجه انفجار مواد منفجره در زاغه پایگاه بوده و حمله‌ای صورت نگرفته است.

به گزارش اخبار جهادی، کمیته فنی مسئول بررسی انفجار در پایگاه کالسو در ۴ اردیبهشت ماه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: انفجار در این پایگاه، یک حفره بسیار بزرگ با شکل نامنظم در محل حادثه ایجاد کرده و از این محل پیشتر برای نگهداری مهمات، موشک و مواد منفجره مختلف استفاده می‌شد. بقایای متلاشی شده و پراکنده پنج موشک در ۱۵۰ متری محل حادثه و باله‌های ۲۲ موشک دیگر نیز در یکصد متری محل انفجار یافت شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: اندازه دهانه حفره به وجود آمده موید این مطلب است که انفجاری با قدرت بسیار بالا در میان سلاح‌ها و مواد منفجره رخ داده است. تمامی گزارش‌های فرماندهی پدافند هوایی حاکی از آن است که قبل از انفجار و هنگام و بعد از انفجار، هیچ‌گونه حرکت و پرواز هواپیماهای جنگی و پهپادی در حریم هوایی استان بابل مشاهده نشده است. در همین حال شدت انفجار و اندازه مواد پراکنده شده و متلاشی شده از پرتابه ها، موشک‌ها و مواد منفجره به هیچ وجه نمی‌توانند نشان دهند انفجار یک موشک یا چندین موشک هوابرد باشد.

در پایان این گزارش اعلام شده است که با انجام نمونه‌برداری‌ها و بررسی خاک‌های حفره به وجود آمده و تعدادی از قطعات فلزی باقی مانده از موشک‌ها در داخل آزمایشگاه‌ها، ثابت شد که در ساخت مواد منفجره و موشک‌ها نه فقط از یک ماده بلکه از سه ماده تی ان تی، نیترات آمونیوم و دی‌بوتیل فتالات که همگی از مواد با قدرت انفجاری بسیار بالا هستند و در ساخت مهمات نظامی کاربرد دارند، استفاده شده است.

شایان ذکر است بامداد ۱ اردیبهشت ماه سازمان حشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای رسمی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل خبر داد. در این حادثه یک نفر شهید و شش تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.