اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خداحافظی ارتش اسرائیل با سامانه پدافندی پاتریوت

  • کد خبر : 31192
  • 14 اردیبهشت 1403 - 16:56
خداحافظی ارتش اسرائیل با سامانه پدافندی پاتریوت
نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در خبری اعلام کرد که سامانه های پدافندی پیشرفته تر اسرائیلی از جمله گنبد آهنین را جایگزین سامانه‌های پدافندی آمریکایی پاتریوت خواهد کرد.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش این رژیم ظرف دو ماه آینده با سامانه‌های پدافندی پاتریوت خداحافظی خواهد کرد و باتری‌های این سامانه را با سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته‌تر جایگزین خواهند کرد.

ارتش اسرائیل در ماه فوریه گذشته نیز اعلام کرده بود که در حال جمع آوری سامانه‌های پاتریوت است و کارکنان این سامانه‌ها را برای کار با گنبد آهنین آموزش خواهد داد.

سامانه‌های پدافندی پاتریوت در جریان حملات موشکی رژیم بعث عراق به پایگاه های آمریکا در خلال جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ میلادی، عملکرد نسبتا موفقی در برابر موشک‌های اسکاد داشت و از همان سال به طور گسترده‌ای در اراضی اشغالی نیز استقرار یافت، اما اولین رهگیری خود را در سال ۲۰۱۴ میلادی انجام داد و یک پهپاد گردان‌های قسام را در نوار غزه سرنگون کرد. پاتریوت‌های اسرائیل همچنین دو فروند از جنگنده های ارتش سوریه را در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ ساقط کرده‌اند اما عمده فعالیت این سامانه به دلیل تشخیص نادرست بوده و همین موضوع باعث شده تا صهیونیست‌ها گنبد آهنین را جایگزین آن کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که اسرائیل با این سامانه چه خواهد کرد اما اوکراین پس از آغاز جنگ با روسیه در سالهای اخیر بارها علاقمندی خود را برای دریافت سامانه‌های پدافندی پاتریوت نشان داده است. از این رو احتمال می‌رود که آمریکا این سامانه‌ها را به اوکراین ارسال کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.