اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز مرحله چهارم تشدید تنش ارتش یمن علیه اسرائیل

  • کد خبر : 31201
  • 14 اردیبهشت 1403 - 23:51
آغاز مرحله چهارم تشدید تنش ارتش یمن علیه اسرائیل
در پی دستور رهبر انصارالله مبنی بر آغاز مرحله چهارم از تشدید عملیات نظامی ارتش یمن علیه اسرائیل، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد تمامی کشتی های شرکت های مرتبط با اسرائیل را هدف حمله قرار خواهد داد.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با حضور در راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در میدان السبعین صنعا گفت: «نیروهای مسلح یمن تحولات نبرد در نوار غزه از جمله تداوم حملات اسرائیل و آمریکا و آمادگی آنها برای عملیات در منطقه رفح را دنبال می‌کند. دشمن می خواهد تبادل اسرا را بدون آتش بس دائمی انجام دهد. بر این اساس برای اجرای دستورات فرمانده مان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی و در راستای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به ندای مقاومت و مقابله با لج بازی دشمنان اسرائیلی و آمریکایی، نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید تنش را اعلام می‌دارند.»

طبق بیانیه سرتیپ یحیی سریع این مرحله عبارت است از:

– اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

– دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می شود.

– سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده تر و قوی تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

رهبر انصارالله در جریان سخنرانی روز گذشته، در واکنش به لجاجت اسرائیل و آمریکا برای ادامه نبردها و تهدید به حمله زمینی به رفح، از مردم یمن خواسته بود که برای تایید مرحله چهارم از تشدید درگیری‌ها علیه اسرائیل به راهپیمایی میلیونی بپردازند.

لازم به ذکر است، راهپیمایی هفتگی مردم یمن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و محکومیت جنگ افروزی اسرائیل در نوار غزه، تحت عنوان «وفاداری یمن به یاری آزادگان غزه» در ۱۴ استان یمن برگزار شد. مردم یمن در بیانیه پایانی این راهپیمایی، ضمن تاکید دوباره بر حمایت از فلسطین، از بسیج عمومی برای شرکت در دوره های آموزشی و همچنین افزایش و توسعه حملات نیروهای مسلح یمن به خواست و تدبیر سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن استقبال کردند.

مردم یمن جنبش دانشجویان آمریکایی و اروپایی در همبستگی با فلسطین را ستایش کرده و بازداشت گسترده معترضین توسط نیروهای امنیتی دولت‌های غربی را محکوم کردند. یمنی‌ها همچنین حرکت کشورهای آفریقایی برای خارج شدن از سیطره آمریکا و اخراج نظامیان آنها از کشورهایشان را مثبت دانستند. آنها همچنین از کشورهای عربی خواستند تا مسیری امن برای انتقال مجاهدین یمنی به مرزهای غزه فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.