اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اولین عملیات مقاومت اسلامی بحرین؛ سرایا الاشتر چه گروهی است؟

  • کد خبر : 31203
  • 14 اردیبهشت 1403 - 21:23
اولین عملیات مقاومت اسلامی بحرین؛ سرایا الاشتر چه گروهی است؟
مقاومت اسلامی بحرین در اولین عملیات خود، مواضع رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی ایلات را مورد هدف قرار داد؛ انجام این عملیات در بازه زمانی فعلی چه معنایی دارد؟

گروه مقاومت اسلامی بحرین به نام سرایا الاشتر در ۸ اردیبهشت ماه شرکت حمل و نقل زمینی “تراک نت” در شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داد. این حمله که اولین حمله خارجی گروه مقاومت سرایا الاشتر محسوب می‌شود، باعث تعجب بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

بیانیه سرایا الاشتر

جزئیاتی در خصوص گروه مقاومت سرایا الاشتر
بر اساس اطلاعات موجود، این گروه در سال ۲۰۱۲ میلادی (بعد از سرکوب اعتراضات بحرین در سال ۲۰۱۱) تاسیس شد و برای مقابله با حکومت آل خلیفه در بحرین اقدامات سیاسی و مسلحانه انجام می‌دهد. طبق ادعای منابع نزدیک به دولت بحرین و رسانه‌های غربی، تعدادی از افراد مخالف حکومت آل خلیفه برای فرار از مجازات از بحرین گریخته و در ایران ساکن شدند و سپس این گروه مقاومت را تشکیل دادند.

رسانه‌های ضد محور مقاومت مدعی هستند که رهبری این گروه بر عهده “أحمد یوسف سرحان” (معروف به أبو منتظر) و “جاسم أحمد عبد الله” (معروف به ذوالفقار) دو شهروند بحرینی فراری و ساکن ایران می‌باشد؛ علی‌رغم گذشت چندین سال، تاکنون رسانه‌های غربی و بحرینی اسناد قابل استنادی در این رابطه منتشر نکرده‌اند.

سرایا الاشتر در سال ۲۰۱۴ از سوی کشورهای امارات، کانادا، مصر، عربستان سعودی و کویت به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شد. آمریکا نیز در سال ۲۰۱۸، این گروه را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرد.

انجام این حمله از مبداء بحرین، پیام‌های مختلفی برای دوستان و دشمنان محور مقاومت داشته و از جهات گوناگون قابل بررسی می‌باشد. به نظر می‌رسد محور مقاومت رفته رفته به دنبال افزایش فشارها بر رژیم اسرائیل می‌باشد و در ماه‌های آینده نیز شاهد فعال‌سازی سایر ظرفیت‌های محور مقاومت علیه محور شرارت خواهد بود.

ویدیوی حمله پهپادی سرایا الاشتر به سرزمین‌های اشغالی

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.