اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ترور هدفمند فرمانده تحریر الشام در حمله FPV ارتش سوریه

  • کد خبر : 31156
  • 04 اردیبهشت 1403 - 10:25
ترور هدفمند فرمانده تحریر الشام در حمله FPV ارتش سوریه
یکی از فرماندهان ارشد مسلحین هیئت تحریر الشام در نتیجه حمله ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری کشته شد.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه چند روز قبل با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری (FPV)، ابوعبدالله آغا، یکی از فرماندهان ارشد هیئت تحریر الشام در منطقه کبانی واقع در شمال لاذقیه را مورد هدف قرار داد. ابوعبدالله آغا روز گذشته بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد.

ابوعبدالله آغا اصالتاً اهل دمشق بوده و فرمانده یکی از گردان‌های “تیپ عثمان بن عفان” هیئت تحریر الشام بود. همچنین ابوعبدالله طراح چند عملیات مسلحین علیه مواضع ارتش سوریه در محورهای شمال لاذقیه و جبهات مختلف استان ادلب بوده است.

شایان ذکر است استفاده ارتش سوریه از کوادکوپترهای انتحاری (FPV) علیه مسلحین، برای اولین‌بار در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی گزارش شد. طی دو ماه اخیر، ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری، بیش از ۱۰۰ خودرو، مقر و محل تجمع مسلحین را مورد هدف قرار داده است و تعداد حملات روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

ساخت کوادکوپترهای انتحاری به دلیل ارزان بودن قطعات و در دسترس بودن آنها نسبت به پهپادهای انتحاری، آسان‌تر خواهد بود. همچنین گفته می‌شود پس از آنکه ارتش روسیه تجربه زیادی در بهره برداری و استفاده از این نوع پرنده‌ها در جبهات اوکراین به دست آورد، آن را در اختیار سوری‌ها قرار داده است تا با استفاده از FPV ها خسارات موثرتری به مسلحین وارد کنند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.