اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز اخیر

  • کد خبر : 31170
  • 06 اردیبهشت 1403 - 21:13
۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز اخیر
حزب‌الله لبنان، آماری از عملیات‌های خود و تلفات ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که طی ۲۰۰ روز اخیر ۱۶۵۰ عملیات علیه اسرائیل ترتیب داده است.

به گزارش اخبار جهادی، حزب‌الله آماری از عملیات‌های خود علیه رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد: طی ۲۰۰ روز نبرد طوفان الاقصی، ۱۶۵۰ عملیات علیه رژیم صهیونیستی ترتیب داده شد که به کشته و زخمی شدن ۲ هزار صهیونیست منجر شد.

آمار عملیات‌های حزب‌الله و تلفات و خسارت‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این شرح است:

۱۸۶ عملیات علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین، ۱۷۶ عملیات در نقاط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، ۱۱۱۲ عملیات علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی، ۵۵ عملیات علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی، ۷۰ عملیات علیه پایگاه‌های رژیم صهیونیستی و ۵۱ عملیات هوایی علیه صهیونیست‌ها طی ۲۰۰ روز اخیر صورت گرفت.

در این عملیات‌ها، از ۳۵۲ سلاح توپ، ۷۲۷ موشک زمین به زمین، ۷۷ سلاح تک‌تیرانداز و تیربار، ۵۰ سلاح دفاع هوایی، ۵۵ سلاح تهاجمی هوایی، ۵۴۶ موشک هدایت‌شونده، ۱۳۶ سلاح سبک و ۱۷ سلاح مهندسی به‌کارگیری شد.

این عملیات‌ها فرار ۲۳۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست، تخلیه ۴۳ شهرک صهیونیست‌نشین، افزایش شعاع منطقه فرار به ۵ کیلومتر، افزایش عمق هدف قرار گرفتن دشمن به ۱۵ کیلومتر داخل مناطق اشغالی را در پی داشته است.

همچنین در نتیجه این عملیات‌ها، ۳۴۴ سنگر و استحکامات، ۹۲ خودروی نظامی، ۵ فروند پهپاد، ۳۲۸ تجهیزات فنی، ۷۲۲ واحد ساختمانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین، ۶۷ مرکز فرماندهی، ۳۳ سلاح توپخانه و ۵ سکوی گنبد آهنین منهدم شدند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.