اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سید حسن نصرالله: اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق به خاک ایران تجاوز کرد؛ پاسخ ایران حتمی است

  • کد خبر : 30999
  • 21 فروردین 1403 - 11:58
سید حسن نصرالله: اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق به خاک ایران تجاوز کرد؛ پاسخ ایران حتمی است
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت بزرگداشت شهادت سردار شهید محمد رضا زاهدی و همرزمان این شهید در حمله تروریستی رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش اخبار جهادی، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی به سخنرانی پرداخت.

خلاصه‌ای از مهمترین بخش‌های سخنرانی سید حسن نصرالله به شرح ذیل است:

حمله به کنسولگری ایران در دمشق بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود. اسرائیل یک جنگ علنی علیه مستشاران نظامی ایرانی راه انداخته است. نیروهایی که در سوریه هستند مستشار هستند نه نیروهای نظامی. اسرائیل می‌گوید نیروهای مسلح و نظامی ایرانی را می‌زند. سردار سلیمانی در راس مستشاران قرار داشت.

اینکه می‌گویند ایران در امور داخلی سوریه دخالت میکند، ابدا درست نیست. اسرائیل با به شهادت رساندن مستشاران ایرانی به اهداف خود نرسیده است.

هدف مستشاران ایرانی از سال ۱۹۸۲ کمک و پشتیبانی از مقاومت لبنان و فلسطین در مقابله با صهیونیست‌ها بوده است. مستشاران ایرانی بیشترین خدمت را به مقاومت کرده اند.

اسرائیل می‌گوید هدف از حمله و بمباران مستشاران ایرانی خارج کردن آن‌ها از سوریه هست. اسرائیل به هدف خود نرسیده و مستشاران ایرانی مصمم هستند در سوریه بمانند.

اینکه می‌گویند ایران در امور داخلی سوریه دخالت می‌کند، ابدا درست نیست. هدف ایران منع چیرگی تکفیری ها، صهیونیست‌‎ها و آمریکایی‌ها بر سوریه است.

اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق به خاک ایران تجاوز کرد.

کنسولگری ایران هدف قرار گرفته و این یعنی فقط تجاوز به سوریه نیست بلکه تجاوز به خاک ایران است. سطح ترور باید مورد توجه قرار بگیرد. سردار زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان بود یعنی حمله در بالاترین سطح انجام شد.

آمریکا و اسرائیل و کل دنیا پذیرفتند که ایران حتما پاسخ خواهد داد. امام خامنه‌ای و مسئولان جمهوری اسلامی بر پاسخ ایران تاکید کردند. پاسخ به اسرائیل حق طبیعی ایران است؛ باید منتظر ماند.

سردار زاهدی در همه سال‌هایی که با ما بود از اثرات ناشی از جنگ رنج می‌برد. سردار زاهدی از جانبازان جنگ تحمیلی بود. ارتباط سردار زاهدی با لبنان از سال ۱۹۸۲ شروع شد. شهید زاهدی تا سال ۲۰۰۰ با عماد مغنیه همکاری کرد. پس از شهادت عماد مغنیه و پس از صحبت با سردار سلیمانی، سردار زاهدی مجددا به لبنان برگشت و تا سال ۲۰۱۴ با ما بود. سردار زاهدی پس از شهادت حاج قاسم و در سال ۲۰۲۰ مجددا به لبنان بازگشت.

برادران سپاه و سفارت ایران هرگز در امور داخلی لبنان دخالت نمی‌کنند. هدف آن‌ها تنها تقویت مقاومت و آزادسازی فلسطین است. سردار زاهدی ۱۴ سال و در سخت‌ترین شرایط و اوج فتنه‌ها با ما بود. شهید زاهدی بهترین فرمانده، کمک کننده و مستشار بود که با قدرت از ما حمایت می‌کرد. شهید زاهدی شخصیت علنی نداشت و رسانه‌ای نمی‌شد.

شجاعت سردار زاهدی بی‌نظیر بود. سردار زاهدی آخرین باری که در سال ۲۰۲۰ به لبنان آمد گفت سید این بار می‌خواهم شهید بشوم. او می‌گفت وقتی همه منصب‌ها و پست‌ها را ترک کردم و آمدم پیش شما هدف من این است که شهید بشوم. وقتی طوفان الاقصی شروع شد دوست داشت با برادران مقاومت باشد برای همین از روز اول و از ۸ اکتبر با براداران مقاومت در خط مقاومت بود. سردار زاهدی اگر در ایران می‌ماند یک فرمانده بزرگ می‌شد.

نتانیاهو می‌گوید یک گام تا پیروزی مطلق فاصله داریم! بعضی‌ها عقلش‍ان را از دست دادند و نمی‌دانند چه می‌گویند. آن‌هایی که حرف از پیروزی در جنگ غزه می‌زنند برخی اعراب هستند، خود اسرائیلی‌ها نظر دیگری دارند. همه دنیا و خود آمریکا می‌گوید که اسرائیل شکست خورده و باید جنگ را تمام کند. گالانت می‌گوید که حماس را از بین بردیم و پیروز شدیم ولی پس از چند ساعت کشته زیادی در خان یونس می‌دهند و عقب نشینی می‌کنند. دستاورد تاکتیکی اسرائیلی‌ها کشتن کودکان و زنان و بمباران منازل و بیمارستان هاست.

حماقت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری و تاکید ایران بر پاسخ باعث جدایی بایدن و نتانیاهو از هم شده است. جو بایدن پنج ماه به نتانیاهو فرصت داد ولی دیگر فرصت نمی‌دهد؛ وقت تمام شده است. آمریکایی‌ها می‌خواهند جنگ را تمام کنند. آمریکایی‌ها جنگ را شروع کردند و آن‌ها هم جنگ را تمام خواهند کرد. اسرائیل بدون ادوات و سلاح‌های جنگی قادر نیست با غزه و لبنان بجنگد.

آتش بس در غزه شکست تاریخی برای نتانیاهو و اسرائیل است. حتی شورای امنیت نیز خواستار آتش بس در غزه شده است.

اسرائیل از باریکه غزه بیرون آمده و فقط یک لشکر برای جدایی مسیر شمال و جنوب باقی مانده است. پس از تماس جوبایدن با نتانیاهو، کل نیروها از خان یونس خارج شدند که باعث تعجب همه شده است. عقب نشینی از غزه و باز شدن راه شمال و جنوب شرط همیشگی حماس بوده است برای همین عده‌ای معتقدند که اسرائیل خودش عقب نشینی کرده تا بگوید ما خودمان این کار را کردیم و ربطی به حماس ندارد.

اسرائیل اعتراف کرده که حزب الله هرمس ۴۵۰ را ساقط کرده است. هرمس ۴۵۰ از افتخارات اسرائیل است و به کشورهای مختلف می‌فروشد ولی ساقط شد. هرمس ۴۵۰ را چه چیزی ساقط کرده؟ خدا می‌داند، فیلم هرمس ۴۵۰ را نشان ندادیم. ما از زدن هرمس ۴۵۰ به هرمس ۹۰۰ رسیدیم، این یک گام بزرگ برای حزب الله است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.