اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سید حسن نصرالله: برای همه سناریوهای بعد از پاسخ ایران به اسرائیل آماده ایم

  • کد خبر : 30934
  • 18 فروردین 1403 - 15:33
سید حسن نصرالله: برای همه سناریوهای بعد از پاسخ ایران به اسرائیل آماده ایم
سید حسن نصرالله در سخنرانی به مناسبت روز قدس پاسخ ایران در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را قطعی دانست و نکته مهم تر را پاسخ اسرائیل به این حمله دانست و اعلام کرد که حزب الله برای همه سناریوهای بعد از این مرحله آماده است.

به گزارش اخبار جهادی، بخش های مهم سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در روز قدس به شرح زیر است:

– ترامپ بارها اعلام کرد که حاضر است با ایران درباره موضوعات مختلف مذاکره کند اما ایران فریب آمریکا را نخورد. ایران هرگز درباره پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شود و اگر بخواهد مذاکره کند، آشکارا مذاکره می‌کند.

– ایران از ابتدا (انقلاب اسلامی) تاکنون پشتیبان واقعی تمام کسانی است که با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند و با این پشتیبانی بسیاری از معادلات را تغییر داده و بسیاری از طرح‌های دشمن را به شکست کشانده است.

– رابطه و دوستی با ایران سندی برای افتخار، شرف و کرامت انسانی در این دوران است و خجالتی ندارد. کسانی که باید خجالت بکشند، کسانی هستند که با اسرائیل رابطه دارند و از آنها حمایت می‌کنند.

– نتانیاهو در آخرین مرحله این جنگ باید متوقف شود و شکست خود را بپذیرد. صهیونیست‌ها بعد از شش ماه توان شکست دادن حماس و مقاومت را ندارند و نمی‌توانند اسرای خود را آزاد کنند و هیچ طرحی برای بعد از جنگ ندارند.

– بایدن به نتانیاهو گفته است که تو دوستان خود را از دست داده‌ای و باید در روابط خود و رفتار خود تجدید نظر کنی.

– آمریکا و اسرائیل با اعمال فشار و تهدید تلاش‌های زیادی برای بستن جبهات دیگر از جمله لبنان کرده‌اند ولی موفق نشده‌اند.

– محور مقاومت در این نبرد به سمت پیروزی تاریخی و بزرگ حرکت می‌کند و تنها در این زمینه به زمان نیاز دارد.

– پاسخ ایران در واکنش به حمله به کنسولگری ایران در دمشق اتفاق خواهد افتاد و هیچ شکی در آن وجود ندارد. اسرائیل نیز مطمئن است و تدابیر خاصی در اراضی اشغالی تدارک دیده است و همه نیروهای ذخیره خود را فراخوانده اند. حالا ایران تصمیم می‌گیرد که این پاسخ را چه زمانی انجام دهد. ما زمان این حمله را نمی‌دانیم و در آن دخالت نیز نمی‌کنیم، اما همه ایرانی‌ها نسبت به این تصمیم اتفاق نظر دارند.

– نکته دیگر این است که اسرائیل چگونه به این عملیات ایران پاسخ خواهد داد، لذا همه باید برای همه سناریوها آماده باشیم و ان شاءالله حماقتی که نتانیاهو در حمله به کنسولگری ایران در دمشق مرتکب شد، منجر به فیصله دادن به این حملات و جنگ‌ها می‌شود.

– مقاومت لبنان از جنگ هراسی ندارد و نبرد خود را در این شش ماه مدیریت کرده و استراتژی همه جانبه‌ای در نبرد دارد که منجر به پیروزی نظامی و معنوی و سیاسی خواهد شد. ما هنوز از تسلیحات اصلی خود استفاده نکرده‌ایم و همه این را می‌دانند. ۲۵۰ هزار صهیونیست در شمال اراضی اشغالی آواره شده‌اند و این اتفاقات با کمترین سلاح‌هایی است که ما استفاده کرده‌ایم. اگر آنها جنگ به راه بیندازند، ما از جنگ استقبال می‌کنیم. مقاومت با این قدرت و همبستگی و امکانات هرگز از جنگ نمی‌ترسد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.