اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسپایک؛ غنیمتی از جنگ ۲۰۰۶ که حزب‌الله به ایران فرستاد

  • کد خبر : 30446
  • 08 اسفند 1402 - 21:18
اسپایک؛ غنیمتی از جنگ ۲۰۰۶ که حزب‌الله به ایران فرستاد
یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان، چگونگی غنیمت گرفتن سلاح اسپایک و انتقال آن به ایران در جریان جنگ ۲۰۰۶ میلادی را تشریح کرد.

به گزارش اخبار جهادی، یکی از فرماندهان یگان ضد زره حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه المیادین، روند چگونگی به غنیمت گرفتن موشک اسپایک اسرائیلی و انتقال آن به ایران در جریان جنگ ۲۰۰۶ را توضیح داد.

وی در این گفتگو اظهار داشت: “در سال ۲۰۰۶، نظامیان اسرائیلی موشک اسپایک خود را رها کرده و از مواضع خود عقب‌نشینی کردند. رزمندگان حزب الله این موشک را به غنیمت گرفته و به جمهوری اسلامی ایران منتقل کردند. این سلاح یکی از مدرن‌ترین سلاح‌های ضد زره در جهان به حساب می‌آید.”

ویدیو: توضیحات فرمانده میدانی حزب‌الله در خصوص انتقال موشک اسپایک به ایران

این فرمانده میدانی حزب‌الله با اشاره به جزئیات این موشک گفت: “این سلاح با چند مشخصه فنی از جمله وجود دوربین در سر موشک متمایز می‌شود. هنگامی که یک نفر موشک را پرتاب می‌کند، می‌تواند آنچه را که موشک می‌بیند، ببیند و هدف را انتخاب کند. وجه تمایز این سلاح عدم نیاز به هدف قابل مشاهده در مقابل آن است. پس از پرتاب موشک، مجاهد می‌تواند هدف را در حالی که پشت خطوط و نامرئی است، انتخاب کند. ما سلاحی داریم که نیازی به دیدن مستقیم هدف ندارد. اولین شلیک این سلاح، انهدام یک تانک مرکاوا در سایت المطله است. ما با این سلاح به تعدادی هدف حمله کردیم. دشمن این اطلاعات را از سربازان خود پنهان می‌کند تا تحت تأثیر قرار نگیرند و میدان را ترک نکنند.”

منظور فرمانده لبنانی از در اختیار داشتن این موشک و هدف قرار دادن تانکهای اسرائیلی با آن، موشک ضدزره ایرانی الماس است. همانطور که گفته شد، موشکهای ضدزره الماس از روی موشک ضدزره اسرائیلی اسپایک مهندسی معکوس شده و ساخته شد و اکنون در اختیار رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان است.

موشک ضدزره تاپ اتک الماس با قابلیت “شلیک کن و فراموش کن”، سلاحی پرکاربرد و بسیار موثر برای حمله به اهداف زرهی، استحکامات و نفرات دشمن محسوب می‌شود و تاکنون در سه نمونه الماس-۱، الماس-۲ و الماس-۳ توسط وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: موشک ضدزره الماس

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.