اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری زمینی در جنوب لبنان؛ حزب الله نفوذ ارتش اسرائیل به خاک لبنان را ناکام گذاشت

  • کد خبر : 30488
  • 14 اسفند 1402 - 13:38
درگیری زمینی در جنوب لبنان؛ حزب الله نفوذ ارتش اسرائیل به خاک لبنان را ناکام گذاشت
نیروهای حزب الله شب گذشته و بامداد امروز نفوذ نظامیان ارتش اسرائیل در دو محور رامیه و رمیش واقع در جنوب لبنان را ناکام گذاشتند.

به گزارش اخبار جهادی، بیانیه های حزب الله در خصوص این درگیری به شرح سه بیانیه زیر است:

– نیروهای حزب الله در ساعت ۲۳:۴۵ شب گذشته (به وقت محلی)، نظامیان ارتش اسرائیل را که از منطقه وادی قطمون قصد نفوذ به منطقه رمیش در خاک لبنان را داشتند، مورد حمله راکتی قرار دادند.
– نیروهای حزب الله در ساعت ۰۰:۱۵ بامداد امروز، با منفجر کردن یک بمب جاده‌ای نیروهای تیپ گولانی ارتش اسرائیل را در مرز خربه زرعیت در مقابل روستای رامیه مورد حمله قرار دادند و پس از آن اقدام به حمله توپخانه‌ای علیه اسرائیلی‌ها کردند.
– نیروهای حزب الله در ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز، پایگاه زرعیت و اطراف آنرا مورد حمله توپخانه‌ای قرار دادند.

پس از تلاش نیروهای ویژه ارتش اسرائیل برای اجرای یک عملیات امنیتی در شهرک عیتا الشعب در ۲۶ دی ماه، درگیری شب گذشته دومین تلاش نیروهای ارتش اسرائیل برای نفوذ به خاک لبنان محسوب می‌شود. مقامات اسرائیل در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده‌اند که در صورت عدم عقب نشینی حزب الله از مناطق جنوبی لبنان، به مناطق جنوبی رودخانه لیتانی حمله زمینی خواهند کرد. حمله زمینی اسرائیل به لبنان پس از جنگ ۲۰۰۶ میلادی تا به امروز بارها در حد یک تهدید مطرح شده است اما به دلایل متعددی هیچگاه عملی نشده است. در مجموع تداوم جنگ و تشدید حملات اسرائیل در نوار غزه و عمق خاک لبنان می‌تواند جنگ گسترده را به این جبهه نیز بکشاند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.