اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رسانه‌های صهیونیستی: سخنان نصرالله بسیار شجاعانه بود/ اسرائیل تحمل جنگ طولانی با حزب‌الله را ندارد

  • کد خبر : 29762
  • 25 دی 1402 - 11:18
رسانه‌های صهیونیستی: سخنان نصرالله بسیار شجاعانه بود/ اسرائیل تحمل جنگ طولانی با حزب‌الله را ندارد
رسانه‌های عبری با بازتاب گسترده سخنان دیشب دبیرکل حزب‌الله ضمن اشاره به اینکه سید حسن نصرالله هر تصمیمی که بگیرد آن را انجام می‌دهد اعلام کردند نصرالله بسیار شجاعانه صحبت کرد و پیام‌های او ثابت بوده و اسرائیل تحمل جنگ طولانی با حزب‌الله را ندارد.

به گزارش اخبار جهادی، درحالی که تحلیل و ارزیابی سخنان قبلی سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در محافل صهیونیستی همچنان ادامه دارد، سخنرانی شب گذشته ایشان نیز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و محافل عبری داشته و منابع اسرائیلی اعلام کردند که لازم است با دقت سخنان دبیرکل حزب‌الله را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: سیدحسن نصرالله: حمله به غزه باید متوقف شود

نصرالله در مدیریت جنگ میدانی و روانی ماهر است

رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به سخنان دیشب سید حسن نصرالله اعلام کردند که نصرالله در جنگ روانی بسیار ماهر است و این بخش مهمی از جنگ می‌باشد. همه اسرائیلی‌ها با دقت سخنان نصرالله را گوش می‌دهند.

این رسانه‌ها تاکید کردند، نصرالله در چهارمین سخنرانی خود شجاعت زیادی داشت و پیام‌های او همچنان ثابت است. نصرالله در بخشی از سخنان خود گفت تا زمانی که جنگ در غزه ادامه داشته باشد، حزب‌الله نیز در این نبرد حضور خواهد داشت. دبیرکل حزب‌الله نه تنها نبرد میدانی بلکه جنگ روانی را هم به خوبی مدیریت می‌کند و در این زمینه ماهر است.

در ادامه گزارش رسانه‌های عبری به این منظور آمده است که دبیرکل حزب‌الله از آنچه که در اسرائیل (فلسطین اشغالی) می‌گذرد و شرایط وخیم اسرائیلی‌ها در سطح افکار عمومی و وضعیت جنگ و همچنین اسرا، بهره‌برداری می‌کند. نصرالله همه مکالمات و بحث‌هایی که در اسرائیل جاری است و نیز ارزیابی‌های تحلیلگران اسرائیلی از شرایط جنگ را با دقت پیگیری می‌کند و همچنین توجه زیادی به آنچه افکار عمومی اسرائیل می‌گوید دارد. همچنین آنچه نصرالله درباره اسرائیلی‌ها می‌گوید بسیار شوکه‌کننده است.

اسرائیل تحمل جنگ بزرگ و طولانی با حزب‌الله را ندارد

رسانه‌های صهیونیستی در ادامه گزارش دادند، به هرکسی که نفهمید نصرالله چه می‌گوید، می‌گوییم که او گفت اگر اسرائیل بخواهد روی یک جنگ همه‌جانبه شرط‌بندی کند، از نظر اقتصادی فرو می‌پاشد. بنابراین اسرائیل که اکنون درحال پرداخت هزینه‌های جنگ غزه است دیگر تحمل یک جنگ بزرگ و طولانی با حزب‌الله را ندارد.

نصرالله تصمیم می‌گیرد و اجرا می‌کند

«آوی ایتام» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی که پیشتر فرمانده تیپ الجلیل و مسئول نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان در سال ۱۹۹۹ بود در گفت‌وگو با شبکه کان رژیم صهیونیستی گفت، ما در جنگ با حزب‌الله هستیم و جنوب لبنان جبهه دومی است که علیه اسرائیل فعال شده و نصرالله با صدای بلند این را اعلام کرد که حزب‌الله از غزه و حماس حمایت می‌کند و ترسی از جنگ ندارد. نصرالله گفت که اسرائیل مجبور به متوقف کردن جنگ است و کابینه اسرائیل نابود خواهد شد.

این ژنرال صهیونیست افزود، نصرالله تصمیم می‌گیرد و اجرا می‌کند و ما باید هرچیزی که او می‌گوید را جدی بگیریم.

«گال بسبرگ» مشاور راهبردی و مسئول مدیریت بحران‌های رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود در گفت‌وگو با شبکه کان این رژیم اعلام کرد، ما باید با دقت به سخنان نصرالله گوش کنیم. نصرالله آمد و خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: «گوش کنید. شما درگیر سیاست‌ها و اختلافات داخلی خود هستید. شما مشغول گریه کردن در استودیوهای خود هستید. شما خسارات زیادی متحمل شده‌اید و همچنان تلفات می‌دهید. امور آنگونه که تحلیلگران شما می‌گویند پیش نمی‌رود و این همان چیزی است که برای ما (مقاومت) پیروزی به ارمغان می‌آورد».

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به سخنان سید حسن نصرالله گفت، آنها (سید حسن نصرالله و گروه‌های مقاومت) ما را زیر نظر دارند و بنابراین بهتر است اسرائیلی‌ها در وضعیت فعلی از محکوم کردن کابینه و ارتش و بیان اختلافات داخلی دست بردارند.

«شوش رافن» افسر ذخیره ارتش صهیونیستی که از مسئولان سابق شاباک است نیز در همین زمینه اظهار داشت، من معتقدم که نصرالله به شدت افکار عمومی اسرائیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فشار روانی زیادی بر ما وارد می‌کند.

روز شنبه نیز رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه دبیرکل حزب‌الله موفق شد به هدف خود در گرفتار کردن بخش بزرگی از نیروهای ارتش اسرائیل در جبهه شمالی برسد تاکید کردند، نصرالله با درایت‌ترین و باهوش‌ترین رهبر منطقه بوده و سخنان او بسیار حرفه‌ای است.

این رسانه‌ها با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله استاد مدیریت جنگ بوده و دستاوردهای زیادی در این زمینه کسب کرده تاکید کردند، قدرت تهاجمی حزب‌الله همچنان بیشتر می‌شود و این حزب کل منطقه شمالی و نیز مرکز اسرائیل (فلسطین اشغالی) را در تیررس خود دارد.

«گرشون کوهن» افسر ذخیره در ارتش صهیونیستی اعلام کرد، (سید) حسن نصرالله همیشه استاد مدیریت جنگ بوده و هست. او عمدتا متمرکز بر تضعیف روحیه اسرائیلی‌هاست. اسرائیل بار دیگر در دام نصرالله گرفتار شده و حزب‌الله با تخلیه کردن شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) از ساکنان آن یک دستاورد راهبردی بی‌سابقه برای خود رقم زده و این منطقه را تبدیل به میدان جنگ کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.