اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا رفح شاهد حملات گسترده اسرائیل خواهد بود؟

  • کد خبر : 30359
  • 01 اسفند 1402 - 0:45
آیا رفح شاهد حملات گسترده اسرائیل خواهد بود؟
در روزهای گذشته موضوع حمله گسترده ارتش رژیم صهیونسیتی به رفح و اظهارنظرهای پیرامون آن به یکی از موضوعات داغ رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده و این سوال را به وجود آورده است که آیا ارتش اسرائیل عملیات گسترده علیه رفح را آغاز خواهد کرد؟

به گزارش اخبار جهادی، طی روزهای اخیر سخنانی توسط مقامات اسرائیلی مبنی بر حمله گسترده به رفح مطرح شد که با واکنش سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای عضو جامعه بین‌المللی مواجه شد. این سخنان در حالی مطرح شد که این منطقه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون آواره فلسطینی از مناطق شمالی و مرکزی غزه می‌باشد.

پس از قوت گرفتن طرح حمله اسرائیل به رفح، کیفیت حملات حزب‌الله نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافت. علاوه بر حزب‌الله، مقاومت اسلامی عراق نیز حمله پهپادی جدیدی را پس از سکوت چندین روزه، علیه مواضع نظامی اسرائیل در جولان اشغالی ترتیب داد.

با در نظر گرفتن این اقدامات به نظر می‌رسد طرح تشدید درگیری‌ها در شمال فلسطین اشغالی و قرار دادن صهیونیست‌ها در حالت ابهام و انتظار، حمله مقاومت عراق به جولان اشغالی، عملیات ضد صهیونیستی در کریات ملاخی و عملیات‌های مستقیم ارتش یمن علیه شناورهای آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ، بخشی از هشدار محور مقاومت به محور شرارت در خصوص حمله به رفح می‌باشد. حمله گسترده صهیونیست‌ها به رفح، سطح اقدام اعضای محور مقاومت را نیز ارتقاء خواهد داد.

طرح حمله گسترده به رفح تا زمانی مورد مخالفت شدید صهیونیست‌ها قرار گرفته بود اما پس از آزادی دو اسیر اسرائیلی در رفح توسط نظامیان این رژیم، به نوعی می‌توان گفت ورق تا حدودی به نفع نتانیاهو برگشت و این اقدام تا حدودی فشارهای موجود در خصوص دستاوردهای جنگ را کاهش داد.

آزادی اسرا باعث شد تا نتانیاهو و همکیشان با توجیه تداوم جنگ، رفح را کلید به دست آوردن دستاوردها معرفی کرده و از آن به عنوان اهرم فشاری بر برخی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل به ویژه بنی‌گانتز استفاده نمایند. همچنین پس از آزادی اسرای اسرائیلی در رفح ، اتحاد در کابینه جنگ رژیم برای حمله به رفح تا حدودی افزایش یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم صهیونسیتی در حال خرید زمان برای بررسی و آمادگی جهت حمله گسترده به رفح است که در این صورت و با توجه به اسکان تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی، فاجعه بزرگ انسانی رخ خواهد داد. با در نظر گرفتن این موضوعات و در مجموع بررسی‌ها، لازم است کیفیت و کمیت حملات محور مقاومت علیه رژیم صهیونسیتی و عوامل پشتیبان آن با هدف فشار بر دولت نتانیاهو افزایش یابد تا این حملات بر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های آتی مقامات این رژیم مبنی بر حمله گسترده به رفح تأثیرگذار باشد.

موقعیت رفح در نوار غزه

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.