اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عقب‌نشینی اسرائیل از مناطقی در غزه؛ تاکتیک یا پذیرش شروط حماس؟

  • کد خبر : 30965
  • 19 فروردین 1403 - 21:00
عقب‌نشینی اسرائیل از مناطقی در غزه؛ تاکتیک یا پذیرش شروط حماس؟
رسانه‌های عبری زبان از عقب‌نشینی تمامی نیروهای زمینی ارتش اسرائیل به جز تیپ ناحل از نوار غزه خبر داده و اعلام کردند که این اقدام از ابتدای جنگ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش اخبار جهادی، رادیو ارتش صهیونیستی در ۱۹ فروردین ماه اعلام کرد که برای نخستین‌بار از آغاز جنگ، تمامی نیروهای زمینی ارتش اسرائیل به استثنای تیپ ناحل از نوار غزه خارج شده‌اند. همچنین نیروهای لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل نیز پس از پایان عملیات در خان یونس از این مناطق عقب‌نشینی کرده‌اند. گفته می‌شود تیپ ناحل با هدف جلوگیری از بازگشت فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه در این باریکه حضور خواهند داشت.

در همین رابطه، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: طی روزهای آتی، حملات ارتش اسرائیل به صورت هوایی انجام خواهد شد و در صورت لزوم حمله زمینی صورت خواهد گرفت.

این اخبار در حالی منتشر شده است که روز گذشته یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرده بود که روز یک‌شنبه (امروز) هیئتی از این جنبش به منظور بررسی مسائل پیرامون تحولات و توافق آتش‌بس در غزه راهی قاهره خواهد شد. جنبش حماس پیش‌تر اعلام کرد که هرگونه مذاکره باید بر اساس قاعده آتش‌بس دائم در غزه آغاز شود.

علاوه بر این موضوع، روز گذشته نیروهای کتائب القسام، سلسله عملیاتی را علیه نیروهای اسرائیلی در منطقه الزنه در خان یونس ترتیب دادند که طی این عملیات‌ها، ۳ عراده تانک مورد هدف قرار گرفته و ۹ نظامی اسرائیلی کشته شدند. ارتش اسرائیل نیز امروز به کشته شدن ۴ نظامی خود در جنوب غزه اذعان کرد. احتمال می‌رود خروج نیروهای اسرائیلی از غزه ناشی از تلفات بالای این رژیم در درگیری با رزمندگان مقاومت طی هفته‌های اخیر و فشار افکار عمومی در فلسطین اشغالی بوده باشد.

اما از سوی دیگر، تعدادی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که عقب نشینی نیروهای زمینی ارتش از نوار غزه در راستای آماده‌سازی نیروها برای عملیات در منطقه رفح می‌باشد. این ادعا با در نظر گرفتن موافقت دولت آمریکا در روزهای گذشته با اعطای بسته تسلیحاتی جدید به رژیم صهیونیستی شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب ۹۰۰ کیلوگرمی مارک ۸۴ و ۵۰۰ بمب ۲۲۰ کیلوگرمی مارک ۸۲، گمانه‌زنی‌ها در خصوص قریب الوقوع بودن عملیات نظامی در منطقه رفح را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.