اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

واکنش جنبش حماس و جهاد اسلامی به حمله اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق

  • کد خبر : 30877
  • 14 فروردین 1403 - 15:43
واکنش جنبش حماس و جهاد اسلامی به حمله اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق
جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به شدت محکوم کردند.

به گزارش اخبار جهادی، جنبش حماس فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس حمله تروریستی دشمن صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه که به شهادت تعدادی از دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی ایرانی منجر شد، را شدیدا محکوم کرده و آن را نقض صریح قوانین بین‌المللی و حاکمیت سوریه و ایران و تشدید خطرناک جنایات این رژیم می‌دانیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما همبستگی کامل خود را با ایران و سوریه در مقابله با دشمن نازی و جنایتکار صهیونیستی اعلام کرده و از شورای امنیت می‌خواهیم اقدامی فوری و سازنده برای بازداشتن رژیم اشغالگر و سران جنایتکار آن با توقف جنگ و حمله به غزه و منطقه که صرفا منجر به تشدید تنش و درگیری‌ها شده و ثبات و امنیت بین‌المللی را مخدوش می‌کند، داشته باشد.

علاوه بر جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای حمله روز گذشته را محکوم کردند. جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد که این حمله رژیم صهیونیستی، تلاش دشمن برای گسترش دامنه تجاوز و جنگ و فرار از شکست در غزه صورت می‌گیرد. این جنبش ضمن تسلیت به جمهوری اسلامی ایران، این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را موجب افزایش همبستگی دانست.

شایان ذکر است ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه از سمت جولان اشغالی، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد هدف قرار داد که طی این حمله، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان ارشد جبههٔ مقاومت و چند تن دیگر از مستشاران ایرانی به نام‌های حسین امان اللهی، سید مهدی جلادتی، محسن صداقت، علی آقا بابایی و سید علی صالحی روزبهانی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.