اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله گسترده مخالفین دولت پاکستان به مراکز انتخاباتی

  • کد خبر : 30222
  • 20 بهمن 1402 - 0:57
حمله گسترده مخالفین دولت پاکستان به مراکز انتخاباتی
گروه‌های مخالف دولت پاکستان اعم از تحریک طالبان پاکستان و تجزیه طلبان بلوچ به مراکز اخذ رای در ایالت های بلوچستان و خیبرپختونخوا حمله کردند.

به گزارش اخبار جهادی، مسلحین گروه‌های مخالف دولت پاکستان به ویژه گروه های تحریک طالبان پاکستان و تجزیه طلبان بلوچ به مراکز و عوامل رأی گیری انتخابات سراسری پارلمان پاکستان حمله کرده و تعدادی از نظامیان و نیروهای دولتی پاکستان را به قتل رساندند.

در پی وقوع انفجار در منطقه خاران در ایالت بلوچستان، دو نظامی پاکستانی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. همچنین در پی انفجار دیگری در شهر لجا واقع در این ایالت، دو نفر از نظامیان پاکستانی کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند. بنابر گزارش رسانه های محلی، امروز دستکم ۱۴ انفجار در منطقه گوادر رخ داده و برخی مراکز رأی گیری انتخابات سراسری پارلمان پاکستان تعطیل شده است.

در ایالت خیبرپختونخوا نیز در نتیجه حمله مسلحین ناشناس (احتمالا تحریک طالبان) به منطقه کولاچی در دیره اسماعیل خان، پنج سرباز پاکستانی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. در حمله دوم مسلحین ناشناس (احتمالا تحریک طالبان) به نظامیان پاکستانی نیز در منطقه شیخ عطار در ایالت خیبرپختونخوا حمله کرده و دو نفر زخمی شدند.

مسلحین تحریک طالبان علاوه بر این حملات، یکی از مراکز رأی گیری در منطقه تپی واقع در منطقه وزیرستان شمالی را تصرف کرده اند و به سمت سه کارمند زن دولت پاکستان تیراندازی کردند.

در جریان انتخابات پارلمان پاکستان بیش از ۵۰۰ هزار نیروی امنیتی در سراسر پاکستان برای تضمین امنیت در مناطق حساس و مراکز رأی گیری مستقر شدند. علیرغم انتقادات شدید احزاب سیاسی، دسترسی به اینترنت در پاکستان به دلیل نگرانی‌های امنیتی به طور موقت قطع شد و در نهایت با پایان یافتن مهلت رأی گیری انتخابات، عصر امروز به حالت عادی بازگشت.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.