اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شیخ گرگ‌های تنها کیست؟

  • کد خبر : 29316
  • 08 آذر 1402 - 20:59
شیخ گرگ‌های تنها کیست؟
جیش الملاحم الالکترونی یکی از بازوهای رسانه‌ای القاعده به تازگی با انتشار مقاله‌ای، انور العولقی را به عنوان شیخ گرگ‌های تنها معرفی کرد.

به گزارش اخبار جهادی، جیش الملاحم الالکترونی اخیرا مقاله‌ای با موضوع زندگی انور العولقی از رهبران مقتول القاعده به قلم ابو بیان المقدسی که در سال گذشته نوشته شده‌است را منتشر کرد.

در این مقاله آمده که انور ناصر العولقی در یک خانواده یمنی در سال ۱۹۷۱ و در نیومکزیکوی آمریکا متولد شد و در نوجوانی به همراه پدرش که برای وزارت کشاورزی یمن انتخاب شده بود و عمویش که نخست وزیری یمن را بر عهده گرفته بود به یمن بازگشت. العولقی که گذرنامه آمریکایی داشت در دانشگاه جورج واشنگتن به تحصیل علوم مهندسی پرداخت، اما به زودی دانشگاه را رها کرد و امامت یک مسجد در آمریکا را بر عهده گرفت، و پس از چند ماه اشتغال به دعوت به سازمان القاعده پیوست.

ابو بیان المقدسی که چندی است کشته شده، در مقاله خود بسیاری از عملیات‌های موسوم به گرگ تنها در غرب را با سخنرانی‌های انگیزشی العولقی مرتبط می‌داند. المقدسی به صورت ویژه به دو عملیات نضال مالک و عمر الفاروق در ایالات متحده آمریکا اشاره می‌کند.

یکی از مهمترین فعالیت‌های العولقی تأسیس مجله انگلیسی زبان “انسپایر” بود که از نظر گفتمانی و انگیزشی به موضوع عملیات‌های گرگ‌های تنها در غرب می‌پرداخت و از سوی القاعده شبه جزیره عربستان (یمن) منتشر می‌شد.

از نظر نویسنده مقاله درست است که العولقی در سال ۲۰۱۱ توسط حمله هوائی آمریکایی‌ها در یمن کشته شد، اما با مرگ او پرونده گرگ‌های تنها در غرب بسته نشد، و در سال ۲۰۱۳ برخی از افراد موسوم به گرگ تنها انفجاری را در بوستن آمریکا ترتیب داده و موجب کشته شدن چند نفر شدند.

نویسنده مقاله عاملان عملیات شارلی ابدو در پاریس را نیز از کسانی می‌داند که تحت تأثیر سخنان انورالعولقی به این کار دست زدند، لازم به ذکر است که برادران کواشی که عملیات شارلی ابدو را رقم زدند چندی را در یمن توسط عناصر القاعده آموزش دیده بودند.

گفتنی است که پس از برآمدن داعش، این گروه تروریستی گفتمان گرگان تنها را به اوج خود رساند، و محتوای رسانه‌ای فراوانی در این زمینه تولید کرد.

در عملیات گرگان تنها، افراد به صورت انفرادی انگیزه کافی برای انجام عملیات را پیدا کرده و در شکل داعشی و تکامل یافته آن بدون داشتن ارتباط ارگانیک ویژه‌ای با رهبری مرکزی سازمان و با دریافت کلیاتی درباره عملیات و نوع جنگ افزارها و دریافت خطوط کلی شکل و جغرافیای عملیات دست به عمل می‌زنند. معمولا ردیابی اینگونه عملیات‌ها با توجه به نبود سرنخ‌هایی مبنی بر ارتباط ارگانیک فاعل عملیات با سازمان تروریستی دشوارتر می‌باشد، از همین رو گروه‌هایی مانند القاعده و به ویژه داعش تمرکز زیادی روی تربیت عناصری به عنوان گرگان تنها در مناطق مختلف جهان به ویژه در دنیای غرب داشتند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.