اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعتراف علنی القاعده به همراهی با ائتلاف سعودی در جنگ یمن+بیانیه

  • کد خبر : 24102
  • 20 تیر 1400 - 13:54
اعتراف علنی القاعده به همراهی با ائتلاف سعودی در جنگ یمن+بیانیه
القاعده با صدور بیانیه‌ای اعتراف کرد، در جنگ در مرکز یمن در کنار ائتلاف سعودی علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی جنگیده است.

القاعده با صدور بیانیه‌ای اعتراف کرد، در جنگ در مرکز یمن در کنار ائتلاف سعودی علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی جنگیده است.

به گزارش اخبار جهادی، پس از انتشار گزارش‌های بسیار مبنی بر کمک گرفتن ائتلاف سعودی از عناصر گروهک تروریستی القاعده در جنگ یمن، حال این گروهک با انتشار بیانیه‌ای به این همراهی اذعان کرد.

القاعده در این بیانیه اعلام کرده، در جنگ در «الصومعه» و «الزاهر» در استان «البیضاء» در مرکز یمن کنار نیروهای ائتلاف سعودی بوده است.

در ادامه این بیانیه القاعده امارات را دولت کفر خوانده و ادعا کرده، خیانت امارات و وابستگان به آن باعث شکست ائتلاف سعودی و عناصر القاعده در دو جبهه صومعه و الزاهر شده است.

اخیرا ارتش یمن موفق شد در یک ضد حمله به ائتلاف سعودی در استان البیضاء در مرکز یمن، بخش‌های مهمی را در این جبهه پس‌گیرد. گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» ویدئویی تکمیلی از عملیاتی مهم که منجر به بازپس‌گیری کامل شهر الزاهر در استان البیضاء شد، منتشر کرد.

شنبه (دیروز) «عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت،  آمریکا در کنار داعش و القاعده می‌جنگد، ولی کسی در این باره سخنی نمی‌گوید؛ همان‌گونه که القاعده در مناطق البیضاء و تعز و چند منطقه دیگر، در کنار نیروهای متجاوز سعودی جنگید، ولی آمریکا بر این مسئله سرپوش می‌گذارد.

هفته گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به حملات مزدوران ائتلاف سعودی و عناصر القاعده در استان البیضاء یمن طی دو عملیات نظامی دیگر هشتاد نفر از آنها را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

سال گذشته (۱۳۹۹) برای نخستین‌بار اداره عقیدتی نیروهای مسلح یمن اسنادی از ارتباط عمیق و همکاری اطلاعاتی دولت اسبق یمن با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) منتشر کرد که نشان دهنده ارتباط آمریکا و القاعده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.