اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نصرالله: به هرگونه عملیات ترور صهیونیست‌ها در خاک لبنان، قاطعانه پاسخ خواهیم داد

  • کد خبر : 28626
  • 07 شهریور 1402 - 13:00
نصرالله: به هرگونه عملیات ترور صهیونیست‌ها در خاک لبنان، قاطعانه پاسخ خواهیم داد
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان روز دوشنبه به مناسبت سالگرد آزادسازی دوم به سخنرانی پرداخت.

به گزارش اخبار جهادی، سید حسن در ابتدای سخنرانی سالروز آزادسازی دوم و آزادسازی اراضی لبنان را تبریک گفت و آن را پیروزی بزرگ مردم این کشور در برابر گروه‌های تکفیری دانست و گفت: در ابتدا می‌خواهم درگذشت استاد طلال سلمان یکی از شخصیت‌های برجسته روزنامه‌نگاری را تسلیت بگویم؛ فردی که واقعا، یک نیروی مقاومتی بزرگ در تفکر، بیان و قلم بود.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه تروریست‌ها پیش از آزادسازی دوم، وارد مناطق گسترده‌ای از ارتفاعات عرسال شده بودند و از آن به عنوان پایگاهی برای ارسال خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌کردند، ادامه داد: ارتفاعات عرسال به پایگاهی برای گسترش تسلط تروریست‌ها بدل شده بود. اشغال لبنان بخشی از اهداف این گروه‌های تروریستی بود و در بخشی از نقشه خلافت داعش قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه داعش از مرزهای سوریه تا مرزهای عراق و لبنان گسترش یافته بود و نیروهای مقاومت نقشه این گروه تروریستی را خنثی کردند، گفت: اگر داعش می‌توانست تدمر (سوریه) را به قلمون و زبدانی لبنان وصل کند، قطعا کارها بسیار هزینه‌بر و دشوارتر می‌شد. ما درباره یک جنگ در طول چند سال صحبت می‌کنیم از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ تا اینکه این دستاورد حاصل شد. آنچه امروز شاهد آن هستیم، حاصل جانفشانی و مبارزه نیروهای مقاومت است.

سید حسن با اشاره به اینکه این جنبش در آن دوران در کنار مردم مناطق عرسال حضور داشت، به خیانت برخی از گروه‌های سیاسی لبنان اشاره و تاکید کرد: نباید کسانی را فراموش کنیم که نمایندگان گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی بودند و نزد افراد مسلح در عرسال رفتند و با آنان نشست خبری برگزار کرده و از آنان اعلام حمایت کردند. برخی از آنان حمایتشان سیاسی و رسانه‌ای بود، ولی برخی دیگر پا را فراتر گذاشتند و تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی آنان را بر عهده گرفتند. آنان بر روی باقی ماندن گروه‌های مسلح و پیروزی آنان و شکست مردم عرسال و حزب الله حساب باز کرده بودند. این، بخشی از جنگ بزرگ در منطقه بود که آمریکایی‌ها مدیریت آن را بر عهده داشتند.

نصرالله در ادامه به نقش حمایتی آمریکا از این تروریست‌ها پرداخت و گفت: دولت لبنان به خاطر فشار آمریکا به ارتش اجازه نمی‌داد که به افراد مسلح در ارتفاعات حمله کند. آمریکایی‌ها ارتش را هم تهدید کرده بودند که اگر به این افراد حمله کنند، کمکهای آنان هم قطع خواهد شد. تروریست‌ها، تحت حمایت و مدیریت آمریکا قرار داشتند. این یک واقعیت است که هیچ کس جرأت ندارد آن را تکذیب کند. طی سال‌های جنگ، وضعیت بسیار دشوار بود؛ زیرا تروریست‌ها مناطق گسترده‌ای از مرزهای لبنان و سوریه را در اشغال خود داشتند.

وی با اشاره به نبرد القصیر و آزادسازی قلمون غربی و پس از آن زبدانی که سه مرحله از این جنگ را تشکیل می‌دهد، گفت: در مراحل یک و دو، تمامی مخفیگاه‌هایی که در آن خودروها بمب‌گذاری می‌شد، از بین رفت. در مرحله چهارم هم جنگ بزرگی در داخل اراضی سوریه صورت گرفت که ارتش سوریه هم از حزب الله حمایت کرد. در آن زمان، جنگ به دو بخش تقسیم شد که یک قسمت آن بر عهده ارتش سوریه بود و بخش دیگر، بر عهده ارتش لبنان. این چهار مرحله به شکست تروریست‌ها و اخراج آنان از این منطقه و در نتیجه بازپسگیری کامل اراضی لبنان منجر شد.

سید حسن در ادامه به تهدیدهای مقامات صهیونیستی مبنی برترور رهبران مقاومت اشاره کرد و گفت: آنان گفتند که این ترور می‌تواند در داخل یا خارج از فلسطین اشغالی صورت گیرد. ظاهرا اسرائیل از تجارب گذشته درس نگرفته است. لذا ارتش و مسئولان صهیونیستی همان اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنند. اکنون در کرانه باختری که شاهد افزایش قدرت مقاومت هستیم، می‌بینیم که نتانیاهو، ایران را متهم می‌کند و مدعی است که اگر ایران نبود، این افراد هم دست به این کارها نمی‌زدند. اسرائیلی‌ها با این اظهارات، فقط خود را احمق جلوه می‌دهند. آنان فراموش کرده‌اند که ملت فلسطین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با آنان می‌جنگید و حتی اگر رژیم شاه هم حکومت را در دست داشت، مردم فلسطین باز هم می‌جنگیدند؛ زیرا این مردم، حق دارند که زندگی کنند.

نصرالله با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در غزه حمایت می‌کند و هیچ گاه آن را رها نکرده، ولی مقاومت در کرانه باختری، صرفا یک اراده فلسطینی است، تصریح کرد: دشمن صهیونیستی در لبنان هم می‌گفت که هر کس با آن مبارزه می‌کرد، ابزارهای ایران هستند، ولی نمی‌دانست که مردم لبنان، خودشان به فکر آزادی هستند تا اینکه در سال ۲۰۰۰، آزادی حاصل شد. این دشمن در طول جنگ با مقاومت، ترورهای زیادی در میان فرماندهان ارشد و علما و حتی زنان و کودکان آنان انجام داد، ولی آیا توانست مقاومت را متزلزل کند؟. اینها، سفسطه نتانیاهو است. این تهدیدها و حتی عملی کردن آن هم، مقاومت را متوقف نخواهد کرد، بلکه فقط به پافشاری و قدرت بیشتر آن منجر خواهد شد.

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه دشمن صهیونیستی باید اعتراف کند که در یک تنگنای تاریخی، موجودیتی و راهبردی قرار دارد که هیچ برون‌رفتی از آن ندارد، گفت: اگر همه کارشناسان جهان جمع شوند، نخواهند توانست آنان را از این تنگنا خارج کنند، تنها راه حل برای آنان این است که این سرزمین را ترک کنند و آن را در اختیار صاحبان واقعیش قرار دهند. در قبال هر تروری که در اراضی لبنان صورت گیرد و شهروند فلسطین، لبنانی یا ایرانی یا سوری را هدف قرار دهد، سکوت نخواهیم کرد، بلکه واکنش محکمی به آن خواهیم داشت و هرگز نخواهیم پذیرفت که قواعد درگیری تغییر کند.

نصرالله به بررسی مسائل و تحولات اخیر سوریه پرداخت و تاکید کرد: از آغاز ما در حزب الله گفتیم که رخدادهای سوریه، تداوم رخدادهای ۲۰۱۱ است و یک پروژه آمریکایی است که از کشورهای منطقه کمک گرفته است و این کشورها هم با رسانه، پول، سلاح و امکانات به آن کمک کردند. آنان از رخدادهای داخلی سوریه، سوء استفاده کردند. آنان از آغاز به دنبال سرنگونی دولت کنونی سوریه و اشغال و غارت آن بودند. آمریکایی‌ها امروز به صورت روزانه نفت سوریه را غارت می‌کنند. همه گروههای حاضر در شمال و شمال شرق سوریه، وابسته به آمریکا هستند. در واقع فرمانده اصلی جنگ علیه سوریه، آمریکا بود. سفیر وقت آمریکا در دمشق اعتراف کرد که در آن زمان کمیته‌ای برای جنگ علیه سوریه تشکیل شده بود که متشکل از آمریکا و چند کشور عربی بوده است. در این کمیته، تمامی برنامه‌ها برای سرنگونی سوریه، طراحی می‌شد. حتی دو هزار میلیارد دلار در این زمینه هزینه کردند؛ هر چند بایدن می‌گوید که صدها میلیارد دلار هزینه کرده بودند.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه آمریکا به بهانه داعش به عراق و سوریه آمد و اکنون هم شرق فرات را اشغال کرده است، گفت: تکفیری‌ها و بسیاری از ساده‌لوحانی که به بهانه حمایت از اسلام به سوریه آورده شدند تا بجنگند، صرفا آلت دست‌های احمقی بودند. آنان زمانی که دیدند پروژه نظامی شکست خورده و وضعیت سوریه در حال بهبود است، تحریم‌های سزار را وضع کردند. لذا به جای آنکه بانیان تحریم سوریه را سرزنش کنند، آدرس غلط می‌دهند. آمریکایی‌ها مهمترین میادین گازی و نفتی سوریه را غارت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دولت سوریه به آن بازگردد. جنگ در شرق فرات فقط با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) نیست، بلکه جنگ در این منطقه می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی بدل شود. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند خودشان بجنگند، بفرمایند!. این جنگ واقعی، همه معادلات را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.