اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نصرالله: حزب‌الله رژیم صهیونیستی را به عصر حجر بازمی‌گرداند!

  • کد خبر : 28496
  • 24 مرداد 1402 - 16:44
نصرالله: حزب‌الله رژیم صهیونیستی را به عصر حجر بازمی‌گرداند!
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان روز دوشنبه به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به اینکه آمریکا تصمیم گرفته است بار دیگر گروه تروریستی داعش به صحنه بازگردد، گفت: وظیفه ماست که تسلیت بگوییم. شهدای پاکستان که داعش عملیات انتحاری را بر عهده گرفت، حمله داعش به ارتش سوریه و حمله شب گذشته این گروه تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع). به همه بازماندگان این حادثه، شهادت عزیزانشان را تسلیت می‌گویم و برای افراد زخمی نیز شفای عاجل مسئلت دارم.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۲۰۰۶ میلادی و در چنین روزی، مردم مناطق مختلف لبنان بدون هیچ توجهی به تهدیدهای صهیونیست‌ها به منازل خود بازگشتند، ادامه داد: این بازگشت شجاعانه، نشانگر ثبات ملت ما و پایبندی به این خاک و گزینه مقاومت است. حال تفاوتی ندارد که چه جانفشانی‌هایی باید صورت گیرد. مردم تمامی محاسبات مربوط به جریان ۱۴ مارس (وابسته به غرب) را بر هم زدند زیرا بسیاری تاکید داشتند زمانی که مردم به منازل خود بازگردند و حجم ویرانی را مشاهده کنند، مقاومت را مسئول این مسئله بدانند، ولی آنچه رخ داد، بر عکس بود. مهمترین عنوان امروز، صحنه‌های مردمی بود که به مقاومت و پیروزی در لبنان باور داشتند.

سید حسن با اشاره به اینکه در این جنگ با چشم خود، مصادیق تحقق وعده‌های الهی مشاهده کردیم، افزود: خداوند را به خاطر کمک‌هایش شکر می‌گویم. در هر مناسبتی باید از تمام کسانی که در رقم زدن این حماسه، معجزه و اسطوره نقش داشتند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم، از جمله مردم، رزمندگان، نهادهای نظامی، شهدا، ایران، سوریه و تمامی کشورهایی که از مقاومت حمایت کردند.

او با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در این جنگ، در کنار ما قرار داشت و از ما حمایت کرد، خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته بارها تاکید کردیم که پیروزی جنگ ۳۳ روزه، پیروزی الهی و تاریخی بود زیرا با توجه به حجم جنگ و حجم حمایت از اسرائیل و توطئه علیه ما، این پیروزی، تاریخی بود و آثار این جنگ تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

نصرالله با اشاره به اینکه مقاومت توانسته است جبهه داخلی اسرائیل را وارد جنگ کند، ادامه داد: اسرائیل یک عقیده امنیتی داشت مبنی بر سه اصل: بازدارندگی، هشدار و جنگ. پس از سال ۲۰۰۶ عنصر چهارمی را به این اصل اضافه کردند: دفاع و حمایت. این مسئله مربوط به جبهه داخلی آنان است. پس از این تاریخ، راهبردهای دشمن تغییر کرد. ساخت پناهگاه جزء دفاع سلبی و دفع حملات موشکی جزء دفاع ایجابی این رژیم است. به همین دلیل در حال حاضر به دنبال پدافندهای هوایی است که نشانگر شکست وحشتناک آنان است.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی از حمله به وضعیت دفاع رسیده است و محور مقاومت هم تا حدود زیادی، ابتکار عمل را در دست دارد، بیان کرد: اختلافات سیاسی باعث شده است ارتش اسرائیل بدترین وضعیت را در طول تاریخ خود داشته باشد. اسرائیل امروز پشت دیوارهای لبنان و غزه پنهان شده است. چند هفته پیش هم خواندیم که آنها با اردن هم دیوار خواهند کشید تا از انتقال سلاح به نیروهای مقاومت در کرانه باختری جلوگیری کنند.

سید حسن با تاکید بر اینکه وزیر جنگ دشمن چند روز پیش، در نوار مرزی، تهدید کرده بود که لبنان را به عصر حجر بازخواهد گرداند، گفت: ما انکار نمی‌کنیم که اسرائیل با تجهیزات خود و آمریکا می‌تواند این کار را انجام دهد. این چیز جدیدی نیست. نکته جدید این است که لبنان و مقاومت می‌توانند چه کاری انجام دهند. فرماندهان و سران دشمن این را به خوبی می‌دانند، ولی فقط به دنبال مانورهای رسانه‌ای هستند که هیچ ارزشی برای ما ندارد. به فرماندهان دشمن می‌گویم که اگر با لبنان وارد جنگ شوید، شما نیز به عصر حجر بازخواهید گشت.

نصرالله با بیان اینکه حزب الله برای حمله به همه فرودگاه‌های نظامی و غیر نظامی، پایگاه‌های نیروی هوایی، نیروگاه‌های تولید برق و آب، مراکز ارتباطی اصلی، زیرساخت‌ها، پالایشگاه‌های اسرائیلی، چند موشک نقطه‌زن نیاز دارد، گفت: من از برخی از ژنرال‌های اسرائیلی شنیدم که امروز موشکهای نقطه‌زنی که می‌توانند به مراکز هسته‌ای و زیرساختهای اسرائیل برسد، بسیار زیاد است. اگر جنگ اسرائیل با همه محور مقاومت باشد، دیگر چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت. فرماندهان دشمن باید بدانند که بازی با مرگ را آغاز کرده‌اند. این تهدیدها ما را نمی‌ترساند. لبنان عناصر قدرتی در اختیار دارد که می‌تواند در برابر دشمن بازدارندگی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت، نقیه نقاط مرزی اشغالی را بازپس خواهد گرفت و سپر واقعی برای حمایت لبنان خواهد بود، عنوان کرد: امروز دشمن از نظر سیاسی، نظامی، مردمی و روحی، بسیار ضعیف‌تر از سال ۲۰۰۶ است و محور مقاومت، بسیار قویتر از آن زمان شده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.