اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سایت لبنانی: اخبار نگران‌کننده و مشکوک امنیتی شنیده می‌شود

  • کد خبر : 28347
  • 14 مرداد 1402 - 22:36
سایت لبنانی: اخبار نگران‌کننده و مشکوک امنیتی شنیده می‌شود
یک وبگاه لبنانی با اشاره به هشدار امنیتی سفارت‌خانه‌های عربستان سعودی، کویت و آلمان در بیروت به شهروندانشان از یک سو و تکذیب هرگونه تنش امنیتی در لبنان، این امر را مشکوک و نگران‌کننده توصیف کرد.

به گزارش اخبار جهادی، چند روز پیش، فایل صوتی یک شهروند لبنانی زن، از طریق نرم‌افزار «واتس‌اپ» منتشر شد که در آن مدعی شد، سفارت فرانسه به شهروندان خود در لبنان هشدار داده تا از بیم وقوع یک انفجار بزرگ [امنیتی]، در بیروت تردد نکنند. 

پس از آن، یک فایل صوتی دیگر در فضای مجازی لبنان منتشر شد مبنی بر اینکه هشدارهایی از سفارتخانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی برای پرهیز از حضور در اماکن عمومی به دلیل ترس از حوادث امنیتی، وجود دارد.

وبگاه «لبنان ۲۴» با انتشار این خبر در گزارشی با تیتر «امر مشکوک امنیتی که لبنان طی ۳۶ ساعت گذشته شاهدش بوده»، نوشت: این شایعات را منابعی در سفارت فرانسه و نیز نیروهای امنیتی لبنان به طور کامل تکذیب کرده‌اند؛ امری که تا حدی موجب آسوده‌خاطر شدن مردم آن هم در سایه تداوم تنش‌های امنیتی در اردوگاه «عین الحلوه» شده است. اما ۳۶ ساعت پس از انتشار این فایل‌های صوتی و تکذیب آن، سفارت عربستان سعودی بیانیه‌ داد و از شهروندان خود خواست که از بیم حوادث امنیتی، سریعا لبنان را ترک کنند. بعد از آن، سفارت کویت نیز از شهروندان خود خواست که جانب احتیاط را رعایت کنند و در مناطق پر تنش حضور نیابند. 

هم‌زمان با این خبر لبنان۲۴، و در چنین فضایی، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر لبنان در واکنش به بیانیه‌های هشداردهنده سفارتخانه‌های عربستان، کویت و آلمان به شهروندان خود در لبنان تاکید کرد: وضعیت امنیتی نگران‌کننده و وحشت‌‌برانگیز نیست و تماس‌های سیاسی و امنیتی برای مهار حوادث اردوگاه عین الحلوه پیشرفت داشته است.

نخست‌وزیری لبنان با انتشار این بیانیه تایید کرد که سفارتخانه‌های عربستان، کویت و آلمان برای شهروندان خود هشدار امنیتی صادر کرده‌اند. 

در چنین فضایی، وبگاه «لبنان ۲۴» به نقل از منابع امنیتی نوشت، انتشار این فایل‌های صوتی در شرایط کنونی تصادفی نیست و ممکن است واقعاً به داده‌ها و اطلاعاتی مربوط باشد که در پی آن، هشدارهایی نیز صادر خواهد شد. 

در همین حال، اطلاعات به دست آمده از فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری نشان می‌دهد که زمانبندی پروازها به مقصد عربستان سعودی طبق روتین است و هفت هواپیما در امروز (۵ آگوست) لبنان را به مقصد عربستان ترک می‌کنند. درباره کویت نیز دو هواپیما لبنان را ترک خواهند کرد و بنابراین سفر هوایی بین دو کشور تا کنون در وضعیت عادی قرار دارد.

فضای سیاسی امنیتی لبنان را درگیری‌های اخیر اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه متشنج کرد. این درگیری، یک هفته پیش، پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» آغاز شد. ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گرو‌ه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه در شنبه شب پیش، آغازگر این درگیری‌ها بود. یک روز بعد در روز یکشنبه (۳۰ جولای)، پس از تیراندازی به سوی خودروی «ابواشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» و کشته شدن این فرمانده جنبش فتح، درگیری‌های مسلحانه تشدید شد و با وجود توافق آتش‌بس موقت این درگیری‌ها به صورت پراکنده، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.