اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری مسلحانه در اردوگاه عین الحلوه لبنان؛ ۶ کشته و ۳۰ زخمی

  • کد خبر : 28293
  • 09 مرداد 1402 - 22:09
درگیری مسلحانه در اردوگاه عین الحلوه لبنان؛ ۶ کشته و ۳۰ زخمی
در پی درگیری‌های مسلحانه میان جنبش فتح و گروه الانصار در اردوگاه عین الحلوه واقع در جنوب لبنان، دستکم ۶ تن کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از ترور ابو اشرف العرموشی، از مسئولان جنبش فتح و دو نفر از همراهانش توسط افراد ناشناس، جنبش فتح در لبنان طی بیانیه‌ای تایید کرد که العرموشی در کمینی مسلحانه ترور شده است. این جنبش از بسیج نیروهای خود در اردوگاه‌های لبنان به منظور تعقیب و نابودی مسلحین وابسته به گروه انصار که در ترور این مسئول فلسطینی دست داشتند، خبر داد.

برخی منابع در اردوگاه عین الحلوه اعلام کردند که العرموشی فرمانده نیروهای امنیتی فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه بوده است. پس از افزایش تنش‌ها، درگیری‌های شدیدی در اردوگاه عین الحلوه آغاز شد و اوضاع در این منطقه به شدت ملتهب گزارش شده است.

در جریان این درگیری، ارتش لبنان اعلام کرد: بر اثر این درگیری‌ها، یک خمپاره به داخل یک مرکز نظامی اصابت کرد که بر اثر اصابت ترکش خمپاره، یک سرباز زخمی شد.

پس از افزایش درگیری‌ها، ارتش لبنان صبح امروز (دوشنبه) مسیرهای ورودی‌های اردوگاه عین الحلوه را در پی تشدید درگیری‌های مسلحانه بین اعضای جنبش فتح و گروه الانصار مسدود کرد.

درگیری‌های در اردوگاه عین الحلوه در حالی تشدید شده است که هیئت مشترک جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در شهر صیدا روز گذشته از دست‌یابی به توافق آتش‌بس فوری در اردوگاه عین الحلوه خبر داده بود.

در همین رابطه، تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به درگیری‌های شدید در اردوگاه عین الحلوه، بر هماهنگی با لبنان برای تأمین امنیت این کشور تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: کشتاری که فرمانده نیروهای امنیت ملی و همراهان وی در اردوگاه‌های صیدا را هدف قرار داد، عبور از خطوط قرمز بود. حوادث اردوگاه عین الحلوه حاکی از بازی با امنیت لبنان و این اردوگاه توسط گروه‌های تروریستی است.

شایان ذکر است بیش از ۵۰ هزار آواره فلسطینی در اردوگاه عین‌ الحلوه سکونت دارند که در سال‌های اخیر، مهاجران فلسطینی‌ فراری از سوریه نیز به آنها اضافه شده‌اند. این اردوگاه تاکنون بارها شاهد درگیری‌های مشابه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.