اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چین استخراج نفت در شمال افغانستان را آغاز کرد

  • کد خبر : 28000
  • 18 تیر 1402 - 17:42
چین استخراج نفت در شمال افغانستان را آغاز کرد
شرکت ملی نفت چین “CPEIC” با حضور مقامات حکومت طالبان و نماینده سفارت چین در کابل، برای نخستین بار عملیات استخراج آزمایشی نفت از چاه شماره ۲۱ واقع در منطقه قشقری در مرکز استان سرپل را آغاز کرد.

به گزارش اخبار جهادی، شرکت ملی نفت چین “CPEIC” در ۱۶ تیر ماه، با حضور نماینده‌ی سفارت چین در کابل و مولوی شهاب الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیوم (نفت خام) حکومت طالبان، برای نخستین بار عملیات استخراج آزمایشی نفت از چاه شماره ۲۱ واقع در منطقه قشقری در مرکز استان سرپل را آغاز کرد.

شرکت ملی نفت چین “CPEIC” در مرحله اول، روزانه ۷۰ تن نفت را از چاه شماره ۲۱ نفتی در منطقه قشقری استخراج خواهد کرد و به مرور زمان ظرفیت استخراج از این چاه را به ۱۰۰ تن در روز خواهد رساند.

منطقه نفتی قشقری در مرکز استان سرپل با داشتن شش چاه نفتی و ظرفیت استخراج صدها تن نفت خام در روز در حوزه دریایی آمو‌ قرار دارد. همچنین حکومت طالبان با کمک چین طی یکسال آینده ۱۵ چاه نفتی جدید را در این حوزه حفر خواهد کرد. قرارداد اکتشاف و استخراج نفت و گاز میادین حوزه دریایی آمو واقع در استان‌های شمالی افغانستان، توسط حکومت طالبان در ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ ه.ش و به مدت ۲۵ سال به شرکت ملی نفت چین “CPEIC” واگذار شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.