اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رهبر انصارالله: آمریکا برای توقف عملیات ما دست به دامان چین شد!

  • کد خبر : 30086
  • 13 بهمن 1402 - 12:10
رهبر انصارالله: آمریکا برای توقف عملیات ما دست به دامان چین شد!
رهبر انصارالله یمن در خصوص آخرین تحولات منطقه به سخنرانی پرداخت.

به گزارش اخبار جهادی، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در جریان سخنرانی درباره آخرین تحولات منطقه، پس از تشریح جنایات اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری و مقاومت مردم نوار غزه گفت: «تصمیم دیوان بین المللی دادگستری (اصلی‌ترین بازوی قضایی سازمان ملل متحد) ضعیف بود و عادلانه نیست. موضع صحیح و عادلانه دیوان بین المللی دادگستری تصمیم یا حکمی برای توقف تجاوز و محاصره غزه و توقف جنایت در کرانه باختری است.»

وی با انتقاد از انفعال حکومت ها و حاکمان جهان اسلام و عرب گفت: «اخباری مبنی بر تامین کالاهای دشمن اسرائیلی از سوی برخی کشورهای عربی و اسلامی شنیده می شود که این کمبود کالا ناشی از اقدامات یمنی ها در دریای سرخ و تنگه باب المندب است و موضع این کشورها مایه تاسف است.»

رهبر انصارالله راکت باران تل آویو توسط گردانهای قسام را عملیات بسیار مهمی دانست و آن را بیانگر میزان استواری و حمایت الهی از مجاهدین غزه و موید انسجام و قدرت آنان عنوان کرد که دشمن برخلاف آن تبلیغ و ترویج می کند.

سید الحوثی موفقیت مجاهدین در غزه را نشانه مهمی برای اعراب و مسلمانان دانست، زیرا اگر آنها به حمایت می شتافتند، حرکت مؤثرتر بود و منجر به آزادی فلسطین می شد. سید الحوثی با تاکید بر اهمیت تداوم ایستادگی و تقابل و لزوم حمایت و تمجید از مقاومت، از اقدامات حزب الله لبنان و مقاومت عراق تمجید و قدردانی کرد.

رهبر انصارالله با اشاره به اجرای ۱۰ عملیات در این هفته در دریای سرخ و تنگه باب المندب علیه کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی گفت که این حملات به لطف الهی موفق و موثر بوده است. وی در ادامه افزود، نیروهای مسلح یمن نظارت دقیق و هوایی دارند و موفق به جمع آوری اطلاعات لازم از مقاصد کشتی ها به بنادر فلسطین اشغالی شدند.

سید الحوثی به ناتوانی آمریکایی ها و انگلیسی ها در دفاع از کشتی های خود و شناورهای نیروی دریایی خود در برابر حملات یمن اشاره کرد و گفت: «وقتی نیروهای ما به یک کشتی جنگی یا ناوشکنی که در حفاظت از جنایت صهیونیست‌ها مشارکت می‌کند ضربه می‌زنند، دشمنان به یاد می‌آورند که پشت این ضربات، میلیون ها نفر از مردم یمن قرار دارند. آمریکایی ها بدانند که موضع نظامی، موضع مردم یمن است و بیانگر اراده مردم یمن است. موضع کشور ما در حمایت از مردم فلسطین مورد تحسین بسیاری از آزادگان جهان حتی کشورهای غربی است.»

رهبر انصارالله در ادامه بر تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی تاکید کرد و گفت، یهودیان صهیونیست از جهان اسلام درآمدهای میلیاردی دارند و تحریم یک سلاح مؤثر و در دسترس است و عواقب غفلت از آن بد است. وی همچنین تاثیر رسانه را مهم دانست و در این باره گفت: «به تصویر کشاندن یک صحنه از یک فاجعه در فلسطین ممکن است بیش از ۱۰۰ سخنرانی و بیش از ۱۰۰۰ کلمه تأثیر داشته باشد زیرا تصویر واضحی از ظلم و ستم بر مردم فلسطین ارائه می دهد. ما در این مرحله خاص نیاز به آگاه کردن امت داریم، زیرا حافظه عرب ضعیف است و همیشه نیاز به یادآوری و ارائه شواهد دارد.»

سید الحوثی در پایان سخنرانی خود کمک گرفتن آمریکا از چین برای میانجیگری و ترغیب یمن برای توقف عملیات در حمایت از مردم فلسطین را یکی از نشانه های شکست آمریکا دانست و خواستار برگزاری یک تظاهرات میلیونی در صنعا و دیگر شهرها در روز جمعه ۱۳ بهمن ماه شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.