اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رهبر انصارالله: پاسخ ایران به اسرائیل قوی بود

  • کد خبر : 31124
  • 31 فروردین 1403 - 1:59
رهبر انصارالله: پاسخ ایران به اسرائیل قوی بود
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله در سخنرانی امروز درباره آخرین تحولات فلسطین و منطقه به عملیات اخیر ایران علیه اسرائیل و عدم حمایت جریان تکفیریها از مسئله فلسطین اشاره کرد.

به گزارش اخبار جهادی، بخش های مهم سخنرانی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله در سخنرانی درباره آخرین تحولات فلسطین و منطقه به شرح زیر است:

– موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی در صدر کسانی است که تمایلی به حمایت از فلسطین ندارند. عده ای سهل انگاری می کنند، عده ای در تجاوز شریک هستند و عده ای در چند منطقه به دشمن کمک می کنند.

– جریان تکفیری یک جریان فتنه انگیز بزرگ است که ده ها هزار نفر به آن تعلق دارند، اما حرکت آن تحت عنوان جهاد در مسیر درستی نیست.

– جریان تکفیری بیش از چهار هزار عملیات انتحاری در عراق تحت عنوان جهاد انجام داد. جریان تکفیری تحت لوای اسلام دست به جنایات از جمله ذبح با چاقو، مثله کردن اجساد و… زد. حرکت تکفیری‌ها با حمایت مادی عظیم حکومت های عربی و حمایت سیاسی و رسانه ای آنها صدها هزار مسلمان را کشت.

– جریان تکفیری در مقابله با دشمن اسرائیلی که از نظر نص قرآن اولین دشمن اسلام محسوب می شود کجاست؟!! تکفیری ها نه از نظر نظامی با فلسطین حرکت کردند، و نه در سطح رسانه ای.

– شهادت فرزندان و نوادگان برادر مجاهد عزیزمان اسماعیل هنیه را تسلیت می گوییم و از ایمان و مواضع جهادی ایشان را ستایش می‌کنیم.

– آمریکایی ها همچنان بر جلوگیری از آتش بس اصرار دارند و بر ادامه تجاوزات و جنایت ها در غزه اصرار دارند.

– قبل از پاسخ ایران، تلاش‌های جدی و شدیدی برای ایجاد مانع و مهار واکنش ایران صورت گرفت.

– آمریکا و افراد مرتبط با آن وسوسه‌ها و پیشنهادهای زیادی به برادران ایرانی ارائه کرده‌اند تا آنها را از پاسخگویی منصرف کنند یا سطح خود را تضعیف کنند.

– تدارک گسترده ای برای مقابله با پاسخ ایران وجود داشت و آمریکا رهبری آن را بر عهده داشت. برخی کشورهای عربی همراه اروپایی‌ها در کنار آمریکا ایستادند.

– آمریکایی ها برای مقابله با پاسخ ایران و رهگیری موشک ها و پهپادها برای اسرائیل هفت لایه پدافندی ساختند.

– پاسخ ایران به لحاظ شتاب، کمیت و کیفیت و شلیک از مبدأ خاک ایران قوی بود. ایران مهم ترین مراکز نظامی دشمن را هدف قرار داد.

– حمله ایران با مشارکت محور مقاومت، فرصت مهمی برای هدف قرار دادن دشمن اسرائیلی است.

– عملیات «وعده حق» معادله پاسخ به دشمن اسرائیلی در ازای تلاش آنها برای تحمیل قاعده جنگ بی و حصر را تثبیت کرد. بر این اساس اگر حمله کنند پاسخ متقابل می‌گیرند.

– دشمن اسرائیلی چندین دهه است که به حمله به کشورهای عربی و اسلامی عادت کرده و آنها هیچ پاسخی نمی دهند.

– دشمن تلاش کرد تا پاسخ ایران را بی اهمیت و کم ارزش جلوه دهد و برخی رسانه‌های عربی با این موضع همراه شدند. اما مردم فلسطین از پاسخ و جرأت ایران خوشحال شدند.

– مشکل غرب با ایران، حمایت از مردم و مقاومت فلسطین است. “نشان دادن مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله ایرانی” توسط دشمن و برخی کشورهای عربی و “حمایت ایران از فلسطین” دو مسائل متمایز است.

– شادی مردم فلسطین از عملیات ایران موجب ترس صهیونیست‌ها شد.

– اگر دشمن اسرائیلی به ایران پاسخ دهد، ایران دوباره قوی‌تر پاسخ می‌دهد و این به نفع ملت فلسطین است.

– عملیات پشتیبانی یمن از فلسطین در دو هفته اخیر از دریای سرخ تا اقیانوس هند، به ۱۴ عملیات با استفاده از ۳۶ فروند موشک بالستیک، کروز و پهپاد انتحاری رسیده است. هشت کشتی مرتبط با دشمنان هدف قرار گرفت و تعداد کلی کشتی ها مورد حمله را به ۹۸ کشتی رساند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.