اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سنگ تمام آمریکا برای تقویت کریدور میانی در تاجیکستان

  • کد خبر : 27950
  • 15 تیر 1402 - 17:19
سنگ تمام آمریکا برای تقویت کریدور میانی در تاجیکستان
آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده (USAID) با همکاری یک شرکت انگلیسی میزگردی را برای تقویت پروژه ضد ایرانی و روسی “کریدور میانی” در تاجیکستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش اخبار جهادی، آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده (USAID) در همکاری با بخش آسیای مرکزی شرکت لجستیک و حمل و نقل بریتانیا (CILT Central Asia)، اطلاعیه ی برگزاری میزگرد “کریدور میانی” در تاجیکستان را منتشر کرده و از فعالان اقتصادی سراسر منطقه آسیای مرکزی برای شرکت در این رویداد دعوت کرد.

این رویداد با عنوان “روابط تجاری تاجیکستان: نقش کریدور میانی در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر”، قرار است در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۲۳ میلادی (۲۳ تیر ماه) در محل هتل “حیات” شهر دوشنبه، پایتخت این کشور برگزار گردد. در متن فراخوان این رویداد نوشته شده است: “هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی شرکت کنندگان با مسیرهای جایگزین برای حمل و نقل کالا، کمک به گسترش روابط تجاری تاجیکستان به سمت جمهوری آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا است. پیش بینی می شود نمایندگان انجمن بین المللی “کریدور ترانس خزر”، نمایندگان بنادر آذربایجان، گرجستان، اتحادیه اروپا، قزاقستان، ترکمنستان، همچنین صادرکنندگان، صاحبان کسب و کار، وزارتخانه ها و انجمن های مربوطه تاجیکستان و سایر شرکت کنندگان در فعالیت های اقتصادی خارجی شرکت کنند. برنامه میزگرد شامل بحث در مورد مسائل عملی حمل و نقل، از جمله حمل و نقل کانتینر، خدمات حمل و نقل، خدمات لجستیک، رویه های گمرکی و ترانزیت و غیره می شود.”

توجه ویژه آمریکا و اسرائیل به گسترش نفوذ در کشورهای آسیای میانه از جمله تاجیکستان، از جهات مختلفی دارای اهمیت است. آنها برای مهار قدرت و افزایش مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای آسیای میانه (که با عضویت در سازمان همکاری شانگهای افزایش یافته است) از سه سطح سخت، نیمه سخت و نرم وارد عمل شده اند. کریدور میانی نیز به عنوان یکی از پروژه های اقتصادی غرب در حوزه حمل و نقل بین المللی به شمار می رود که در رأس اقدامات ضدایرانی و روسی آنها قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.