اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

واکنش های بین المللی به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل

  • کد خبر : 31068
  • 27 فروردین 1403 - 17:57
واکنش های بین المللی به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
در پی پاسخ نظامی ایران به جنایات اخیر اسرائیل، آمریکا و انگلیس خواهان کاهش تنش و توقف حملات به اراضی اشغالی شدند. گروه های مقاومت نیز از این حمله گسترده استقبال کرده و آن را حق طبیعی ایران دانستند.

آمریکا: به دنبال تشدید تنش نیستیم!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو گفت: «من این حمله را به شدید ترین وجه ممکن محکوم می کنم و همچنین بر پیمان آهنین خود برای امنیت اسرائیل تأکید می کنم. حملات بی‌سابقه ایران و متحدینش در یمن، سوریه و عراق علیه تاسیسات نظامی اسرائیل را شدیدا محکوم می‌کنم.» وی همچنین تاکید کرد که آمریکا برای ساقط کردن تمام موشک‌ها و پهپادهای ایران به اسرائیل کمک کرده‌است. بایدن همچنین افزود، نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در منطقه مورد حمله‌ای قرار نگرفته است اما ما در مقابل تمام تهدیدات، هوشیار باقی خواهیم ماند.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا نیز گفت: ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما به حمایت از اسرائیل به منظور دفاع از خود و همچنین حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه خواهیم داد.

لوید جیمز آستین، وزیر دفاع آمریکا: از ایران می‌خواهیم که فوراً هرگونه حملهٔ بیشتر را متوقف کند و تنش‌ها را کاهش دهد؛ ما به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم.

انگلیس: تشدید تنش به نفع هیچ کس نیست

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس نیز در دقایق ابتدایی حمله به اسرائیل با چرخش معناداری از مواضع تحکم آمیز قبلی گفت: «از حکومت ایران می‌خواهیم که حملات بی پروای خود را متوقف کند. این تشدید خطرناک به نفع هیچ کسی نیست و تنها به تنش در خاورمیانه (غرب آسیا) دامن می زند.»

کامرون در روزهای گذشته در پیامی توییتری با لحنی تهدیدآمیز و خارج از عرف مدعی شده بود که در تماس با وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان به او تاکید کرده که ایران نباید منطقه را وارد یک درگیری گسترده‌تر کند و خواستار تلاش بیشتر ایران برای جلوگیری از درگیری شده بود!

این اظهارات وقیحانه در حالی مطرح شده بود که انگلیس در مواجهه با عملیات سنگین نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و خلیج عدن ضربات سختی از جمله حمله موشکی به کشتی روبیمار که منجر به غرق شدن آن در دریای سرخ شد، را دریافت کرده بود.

اتحادیه اروپا:

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: این اتحادیه حمله غیرقابل قبول ایران به اسرائیل را شدیدا محکوم می کند. این یک اقدام بی سابقه است و تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می رود.

حماس: از کشورهای عربی و اسلامی دیگر نیز می خواهیم از فلسطین دفاع کنند

حماس با انتشار بیانیه ای نوشت: این عملیات حق طبیعی و پاسخی شایسته به جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق و ترور تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران است. ما ضمن تایید حق طبیعی دولت ها و ملت های منطقه برای دفاع از خود در برابر حملات صهیونیست ها، از امت عربی و اسلامی خود، مردم آزاده جهان و نیروهای مقاومت در منطقه می خواهیم به حمایت های خود از طوفان الاقصی و حق آزادی و استقلال مردم فلسطین و ایجاد کشور فلسطینی با پایتختی قدس ادامه دهند.

اسرائیل:

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: اکنون ما موظف به پاسخ قاطع به ایران هستیم.

جریان افراطی اسرائیل به شدت تاکید بر پاسخ به حمله ایران دارد و این موضوع با محتوای تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو در تضاد است. اگر به این حمله پاسخ دهند ضربات سخت‌تری خواهند خورد و مورد شماتت آمریکا نیز واقع خواهند شد و اگر پاسخ ندهند اختلافات داخلی بین نتانیاهو و حامیان تندرواش بالا خواهد گرفت و بنیامین باید از سمت نخست‌وزیری خداحافظی کند!

ایران: اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر خواهد بود

– سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: عملیات وعدۀ صادق با رمز یا رسول‌الله با موفقیت انجام شد. علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران بود. ما این عملیات را منتج به نتیجۀ کامل می‌بینیم و قصدی بر ادامۀ عملیات وجود ندارد اما اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر خواهد. از طریق سفارت سوییس به امریکا پیام دادیم که اگر با اسرائیل در اقدامات احتمالی بعدیشان مشارکتی کند پایگاه هایشان هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

– سرلشکر سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: ده‌ها پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک در فواصل زمانیِ مناسب توانستند ائتلاف پدافند هواییِ آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را کم‌کارآمد کنند و به اهداف دقیق موردنظر ما در عمق رژیم صهیونیستی اصابت کنند. توصیه‌ام به رژیم صهیونیستی این است از رفتارهای گذشتۀ خود دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد. اگر هر واکنشی نشان بدهد مطمئنا واکنش ما بر اساس تجربۀ جدیدی که از تواناییِ او به‌دست آوردیم بسیار سخت‌تر خواهد بود.

– سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران: شب گذشته فرزندان غیور و دلاور ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند. اینجانب با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.

روسیه: حمله ایران دفاع از خود بود

واکنش وزارت خارجه روسیه به پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل: از تشدید یک تنش خطرناک دیگر در منطقه ابراز نگرانی می کنیم و خواستار خویشتنداری هستیم. حمله ایران در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام شده است.

همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست سیمونا هالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو برای محکوم کردن حمله ایران گفت: «اسرائیل حملات رژیم کیف به روسیه را محکوم نکرده است. سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حداقل یک حمله رژیم کیف به خاک روسیه را محکوم کرده باشد؟ یادت نمی‌آید؟ من هم همین طور!»

یمن:

وزارت امور خارجه دولت نجات یمن در واکنش به پاسخ نظامی ایران به جنایات اسرائیل: حمله نظامی ایران کاملا قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. کشورهای حامی دشمن صهیونیستی باید زبان عقل را در اولویت قرار دهند و از حمایت نامحدود خود از این رژیم دست بردارند. جنایات و نسل کشی دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه باعث افزایش تنش در منطقه می شود. ما بر نقش شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام مسئولیت های خود مطابق با منشور ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید می کنیم.

افغانستان:

پیام وزارت خارجه طالبان در واکنش به پاسخ نظامی ایران به جنایات اخیر اسرائیل: رژیم صهیونیستی در ادامه‌ی جنایاتش، کنسولگری سفارت ایران در دمشق، پایتخت سوریه را خلاف تمامی موازین دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی هدف قرار داد. پاسخ ایران به این اقدام دفاعی و مشروع است.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان:
مسئولیت این حمله‌ی ایران متوجه زمامداران شرور اسرائیل و حامیانش است. پاسخ ایران به حمله بر کنسولگری‌شان حق مسلم آنهاست. این یک تغییر مثبت است که در جهان اسلام کشورى را مى‌یابیم که در برابر ژاندارم آمریکا در منطقه راه انتقام و عکس العمل مقابله به مثلی را انتخاب مى‌کند؛ نه سکوت ننگین و تسلیمى ذلت بار را.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.