اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار هیئت بلندپایه حماس با رئیس جمهور ایران و فرمانده سپاه پاسداران

  • کد خبر : 27686
  • 31 خرداد 1402 - 18:05
دیدار هیئت بلندپایه حماس با رئیس جمهور ایران و فرمانده سپاه پاسداران
هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست رئیس دفتر سیاسی این جنبش با رئیس جمهور ایران و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در ۳۰ خرداد ماه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور ایران با تبریک موفقیت‌های اخیر جبهه مقاومت فلسطین و تاکید بر اینکه این پیروزی‌ها نشان داد که امروز ابتکار عمل در دست این جبهه است، گفت: نشانه‌ها گواه آن است که امروز جریان مقاومت از هر زمانی قوی‌تر و دشمنان این جبهه در جایگاهی ضعیف‌تر از هر زمان دیگری هستند. همچنین پیروزی‌های جبهه مقاومت آشکار و اثبات کرده، تصویری که صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند از قدرت بازدارندگی ادعایی خود نمایش دهند، واقعی نیست.

رئیسی مهم‌ترین مسئله جهان اسلام را آزادی قدس و هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین و خنجر زدن از پشت به جریان مقاومت دانست و گفت: حامیان رژیم صهیونیستی که به دنبال عادی‌سازی رابطه برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی هستند، بدانند که این کار برای آن رژیم امنیت‌آفرین نخواهد بود و این کشورها نیز بدانند که این کار برای آنها فقط باعث تولید نفرت از سوی مردم خودشان و ملت‌های مسلمان خواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با ابراز قدردانی خود و مردم فلسطین از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از آرمان آزادی قدس شریف اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت نه فقط در غزه، بلکه در کرانه باختری، سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ و حتی در میان فلسطینیان و دوست‌داران فلسطین در خارج از این سرزمین در حال گسترش و تقویت است.

وی با بیان اینکه امروز فلسطین به بخشی از جریان یکپارچه و پیوسته مقاومت در منطقه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های مقاومت گروه‌های جهادی فلسطینی و حتی دیگر بخش‌های جریان مقاومت در نبرد اخیر در اختیار گروه‌های حاضر در صف اول مقابله با صهیونیست‌ها بود و ما دیدارها و جلسات هماهنگی مستمر میان همه گروه‌ها از حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین تا حماس و دیگر گروه‌های جهادی فلسطینی داریم.

اسماعیل هنیه در ادامه حضور خود در تهران، با سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات سیاسی فلسطین و منطقه گفتگو کردند.

هنیه و سردار سلامی با اشاره به اوضاع حساس منطقه به طور عام و فلسطین به طور خاص، تاکید کردند که وحدت امت و ملت فلسطین بهترین راه برای شکست دشمن صهیونیستی و بازپس‌گیری حقوق ملت فلسطین و آزادی این سرزمین است. دو طرف بر ادامه همکاری‌ جمهوری اسلامی ایران و حماس در راستای خدمت به مقاومت تاکید کردند.

شایان ذکر است اسماعیل هنیه در ۲۹ خرداد ماه نیز با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کرده بود.

بیشتر بخوانید: احمدیان در دیدار با هنیه: کارآمدترین راهبرد برای پایان دادن به اشغال فلسطین، مقاومت است

دیدار اسماعیل هنیه با سردار سلامی

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.