اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اخبار لحظه‌ای از تهاجم سنگین نیروهای مسلح ایران به اسرائیل

  • کد خبر : 31064
  • 26 فروردین 1403 - 1:51
اخبار لحظه‌ای از تهاجم سنگین نیروهای مسلح ایران به اسرائیل
نیروهای مسلح ایران، مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دادند.

۲۳:۱۵ – گزارش‌های اولیه از پرتاب پهپاد نیروهای مسلح ایران به سوی مواضع اسرائیل در فلسطین اشغالی حکایت دارد.

۲۳:۲۳ – گزارش‌های اولیه از بروز اختلال در سیستم‌های پدافندی و راداری ارتش رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

۲۳:۲۴ – رسانه‌های صهیونیستی: دهها فروند پهپاد انتحاری از خاک ایران به سمت اسرائیل در حال حرکت است.

۲۳:۲۸ – علی‌رغم اعلام برخی رسانه‌ها در خصوص ممنوعیت پرواز هواپیماها در آسمان ایران، پیام NOTAM صادر شده تنها شامل پروازهای VFR (سبک، آموزشی، غیرمسافربری) می‌شود و حریم هوایی ایران بروی پروازهای IFR و تجاری باز است.

۲۳:۳۱ – پرواز پهپادهای ایرانی بر فراز استان سلیمانیه عراق.

۲۳:۳۸ – کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل: حریم هوایی اسرائیل (فلسطین اشغالی) امشب از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۰۷:۰۰ بسته خواهد بود.

۲۳:۴۸ – بر اساس اعلام منابع محلی، لحظاتی قبل دسته‌ای جدید از پهپادهای انتحاری ایرانی بر فراز آسمان استان بابل عراق مشاهده شدند.

۰۰:۰۴ – دریادار دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ایران حملات پهپادی خود را از خاک خود و از طریق نیروهای نیابتی خود به سمت مواضع ما آغاز کرده است. ما در حال هماهنگی با آمریکا برای جلوگیری از این پهپادها و تهدیدات دیگر هستیم. ساعت‌ها طول خواهد کشید تا پهپادهای ایران به اسرائیل برسد. آژیر خطر در تمامی مناطق فعال است و در هر منطقه‌ای که در معرض خطر باشد، این آژیرها به صدا درمی‌آیند.

۰۰:۰۸ – سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت بخشی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

۰۰:۱۵ – رسانه های آمریکایی به نقل از منابع امنیتی: پهپادهای پرتاب شده ممکن است یک عملیات انحرافی برای پرتاب موشک از ایران باشد.

۰۰:۱۶ – رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: دقایقی پس از آغاز عملیات نیروهای مسلح ایران، هزاران شهرک‌نشین به فروشگاه‌ها هجوم برده و در حال ذخیره کردن آذوقه هستند.

۰۰:۱۸ – منابع اسرائیلی اعلام کردند برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه، آسمان این منطقه به دلیل مقابله با حمله ایران از وجود هرگونه جنگنده اسرائیلی خالی شده است.

۰۰:۲۶ – نمایی زیبا از پرواز پهپادهای انتحاری ایران در آسمان شهر مقدس کربلا.

۰۰:۳۲ – شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام: جنگنده‌های آمریکایی در آسمان شرق سوریه و اردن، عملیات رهگیری پهپادهای ایرانی را آغاز کرده‌اند.

۰۰:۳۴ – منابع میدانی از شنیده شدن صدای شلیک و پرواز موشک های ایرانی در آسمان شهر همدان خبر می‌دهند.

۰۰:۴۰ – امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع ایران: هر کشوری که حریم هوایی یا خاک خود را برای هدف قرار دادن ایران و در کمک به اسرائیل باز کند، با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد.

۰۰:۴۲ – یک مقام آمریکایی در گفتگو با رسانه های عربی: ایران بیش از ۱۰۰ فروند پهپاد انتحاری شلیک کرده است.

۰۰:۴۲ – تشکیل جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی.

۰۰:۴۵ – طبق گزارش منابع داخلی؛ ایران تهدید کرده است که هرگونه حمله تلافی جویانه اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد.

۰۰:۴۶ – شبکه ABC به نقل از یک مقام آمریکایی: انتظار داریم علاوه بر پهپادها، موشک هایی از ایران، جنوب لبنان و شاید از یمن شلیک شود.

۰۰:۵۱ – ادعای اسرائیل درباره رهگیری تعدادی از پهپادهای انتحاری ایرانی در آسمان سوریه فعلا قابل تایید نیست. اسرائیلی‌ها همواره در انتشار اخبار جنگ اطلاعات صحیح و غلط را ترکیب می‌کنند و در موارد متعددی اصطلاحا بلوف می‌زنند.

۰۰:۵۷ – شرکت امنیت دریایی بریتانیا امبری: گزارشی از رصد پرواز گسترده پهپادهای انتحاری در آسمان دریای سرخ دریافت کردیم.

۰۰:۵۸ – نیروهای مسلح یمن عملیات جدید پهپادی خود علیه اسرائیل را آغاز کردند.

۰۱:۰۱ – طبق گزارش برخی رسانه های صهیونیستی، ساکنان شهر اشغالی حیفا به پمپ بنزین ها و مغازه ها هجوم برده و وسایل مورد نیاز خود را برای خارج شدن از این شهر جمع کرده‌اند.

۰۱:۰۳ – رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش اسرائیل خود را برای چند روز رویارویی با ایران آماده می‌کند و احتمال دارد حمله متقابلی را انجام دهد.

۰۱:۰۹ – پرواز موشک کروز ایرانی در آسمان عراق.

۰۱:۱۲ – جنگنده های یورورفایتر تایفون ارتش انگلیس برای کمک به رهگیری موشک ها و پهپادهای ایران دقایقی پیش از پایگاه قبرس به کمک اسرائیل شتافتند.

۰۱:۱۴ – دولت اردن در پیامی اعلام وضعیت اضطراری در این کشور را تکذیب کرد.

۰۱:۱۸ – آژیر خطر در شهر حیفا به صدا درآمد.

۰۱:۲۳ – نیروهای حزب الله دهها فروند راکت را به سمت مقر فرماندهی پدافندی و موشکی در کمپ قلعه (کیلع) واقع در جولان اشغالی شلیک کردند.

۰۱:۲۷ – رسانه‌های صهیونیستی: ایران در دور اول از حملات خود یک فروند موشک هایپرسونیک به اسرائیل شلیک کرده است.

۰۱:۳۰ – دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس: از حکومت ایران می‌خواهیم که حملات بی پروای خود را متوقف کند. این تشدید خطرناک به نفع هیچ کسی نیست و تنها به تنش در خاورمیانه (غرب آسیا) دامن می زند.

۰۱:۳۲ – نیروهای مسلح یمن با موشک های کروز و پهپادهای انتحاری به مواضع دشمن صهیونیستی در جنوب فلسطین حمله کردند.

۰۱:۴۷ – در پی حمله گسترده ایران به اسرائیل، شورای امنیت ملی آمریکا نشست فوری تشکیل داده است.

۰۱:۴۸ – توپخانه ارتش اسرائیل مناطق کفرشوبا، الخردلی و الخریبه را مورد حمله قرار دادند.

۰۱:۵۰ – دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش دشمن اسرائیل: شهرک نشینان در مناطق جولان، نواتیم، دیمونا و ایلات باید تا اطلاع ثانوی در داخل پناهگاه ها بمانند.

۰۱:۵۴ – نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان پایان‌یافته تلقی کرد. با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.

۰۲:۰۶ – موشک های ایرانی در آسمان اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری رصد شدند.

۰۲:۰۸ – رسانه های صهیونیستی: کشورهایی که امشب به ما کمک کردند شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن است.

۰۲:۱۴ – آژیر خطر گسترده در شمال و جنوب فلسطین اشغالی.

۰۲:۲۱ – همزمان با صدور آژیر گسترده در اراضی اشغالی، آژیر خطر در شهرم کریات شمونه و مناطق اطراف آن نیز به صدا درآمد. احتمالا این مورد مربوط به حملات حزب الله است.

۰۲:۲۳ – هم اکنون شلیک چند فروند موشک از شهرهای اصفهان و شیراز به سوی سرزمین‌های اشغالی گزارش شده است.

۰۲:۲۶ – نتشار دود سنگین از محل اصابت یا سقوط یک موشک ایرانی در نقب.

۰۲:۲۸ – سامانه‌های پدافندی ارتش اسرائیل در حال مقابله با موشک های ایرانی هستند. رهگیری تعدادی از موشک ها دیده می‌شود. همچنین تعدادی از موشک‌های پدافندی در رسیدن به اهداف خود ناکام هستند.

۰۲:۳۳ – گزارش‌های اولیه از شلیک موشک هایپرسونیک توسط سپاه پاسداران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.

۰۲:۳۳ – جنگنده‌های ارتش اردن تعدادی از پهپادهای انتحاری ایران را در آسمان مناطق مرزی با فلسطین اشغالی را رهگیری و ساقط کردند.

۰۲:۴۹ – اصابت دو فروند از موشک های ایرانی به مواضع اسرائیل.

۰۲:۵۴ – شبکه ۱۴ اسرائیل: اعضای کابینه جنگ موضع نتانیاهو را در خصوص پاسخ قوی و دردناک به ایران تایید کردند.

۰۳:۱۰ – رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات اسرائیلی تایید کردند که پایگاه نیروی هوایی نواتیم واقع در صحرای نقب مورد حمله هفت فروند موشک بالستیک ایرانی قرار گرفته است.

۰۳:۱۳ – ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که سامانه‌های پدافندی ارتش اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی ناکام مانده و ادعای رسانه‌های این رژیم مبنی بر موفقیت ۹۹ درصدی سامانه‌های پدافندی در درگیری‌های امشب، دروغی بیش نیست!

۰۳:۲۴ – مقام ارشد آمریکایی: ایران ۱۵۰ فروند موشک از خاک خود به سوی اسرائیل شلیک کرد. در اولین رگبار ۸۰ فروند موشک شلیک شد و در رگبار دوم ۷۰ فروند موشک پرتاب شد.

۰۳:۴۱ – دریادار دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل: این عملیات همچنان ادامه دارد و تعداد موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای انتحاری شلیک شده از ۲۰۰ فروند گذشته است. فرودگاه نظامی ارتش اسرائیل در حمله موشکی ایران مورد اصابت قرار گرفت. یک پایگاه نظامی ارتش اسرائیل در نقب نیز بر اثر سقوط موشک های ایرانی آسیب دیده است.

۰۳:۴۷ – رسانه‌های صهیونیستی: اسرائیل در مدت چند دقیقه در مقابله با حمله موشکی ایران حدود ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کرد.

۰۳:۵۱ – بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که دفاع موشکی پیکان (آرو) به دلیل شلیک پرتعداد موشک توسط سپاه پاسداران، اشباع شده و مجموع دو آتش‌بار سامانه پیکان، توانایی مقابله با این حجم از حملات را نداشتند؛ به همین علت تعداد قابل توجهی از موشک‌ها از سد پدافندی اسرائیل عبور کرده‌ و به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. ضمن اینکه هنوز پهپادهای شاهد یا حداقل بخش زیادی از پهپادها هنوز به سرزمینهای اشغالی نرسیده‌اند…

۰۳:۵۶ – رسانه‌های اردن: در جریان عملیات نیروهای ارتش اردن برای مقابله با پهپادهای انتحاری ایران، سه اردنی کشته شدند.

۰۴:۳۰ – رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو هم اکنون در حال گفتگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌باشد. وزیر دفاع آمریکا نیز با همتای اسرائیلی خود گفتگو کرده است.

۰۴:۴۷ – در پی حملات نیروهای مسلح ایران به مواضع اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، مناطق غرب آسیا و پروازهای آن به کانون توجهات جهان تبدیل شده است. ساعاتی قبل، بیش از ۲۱۷,۸۸۴ از مردم جهان، در حال رصد پرواز هواپیماها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند.

۰۴:۵۱ – رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات اسرائیلی تایید کردند که پایگاه نیروی هوایی نواتیم مورد حمله هفت فروند موشک بالستیک ایرانی قرار گرفته است.

۰۴:۵۷ – گفتگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو و جوزف بایدن رئیس جمهور آمریکا به پایان رسید. گفته می‌شود بایدن از نتانیاهو خواسته است تا از پاسخ به ایران خودداری کند.

۰۵:۱۲ – ویدیوی منتشر شده از پایگاه هوایی رامون در شمال ایلات نشان می‌دهد که علی‌رغم استقرار سامانه دفاع موشکی در این منطقه، موشک‌های ایرانی به پایگاه مذکور اصابت کرده است.

۰۷:۵۰ – جو بایدن: من این حمله را به شدید ترین وجه ممکن محکوم می‌کنم و همچنین بر پیمان آهنین خود برای امنیت اسرائیل تأکید می‌کنم. حملات بی‌سابقه ایران و متحدینش در یمن، سوریه و عراق علیه تاسیسات نظامی اسرائیل را شدیدا محکوم می‌کنم. ما به اسرائیل برای ساقط کردن تمام موشک‌ها و پهپادهای ایران کمک کرده‌ایم. نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در منطقه مورد حمله‌ای قرار نگرفته است اما ما در مقابل تمام تهدیدات، هوشیار باقی خواهیم ماند.

۰۸:۵۸ – حریم هوایی اردن و لبنان از دقایقی پیش به روی هواپیماها باز شده و پروازهای بین المللی در این مناطق از سر گرفته شد.

۰۹:۰۶ – ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: اکنون ما موظف به پاسخ قاطع به ایران هستیم.

۰۹:۱۴ – واکنش حماس به عملیات ایران علیه اسرائیل: این عملیات حق طبیعی و پاسخی شایسته به جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق و ترور تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران است. ما ضمن تایید حق طبیعی دولت ها و ملت های منطقه برای دفاع از خود در برابر حملات صهیونیست ها، از امت عربی و اسلامی خود، مردم آزاده جهان و نیروهای مقاومت در منطقه می خواهیم به حمایت های خود از طوفان الاقصی و حق آزادی و استقلال مردم فلسطین و ایجاد کشور فلسطینی با پایتختی قدس ادامه دهند.

۰۹:۲۲ – جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: این اتحادیه حمله غیرقابل قبول ایران به اسرائیل را شدیدا محکوم می کند. این یک اقدام بی سابقه است و تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می رود.

۰۹:۴۱ – آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا: ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما به حمایت از اسرائیل به منظور دفاع از خود و همچنین حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه خواهیم داد. ایالات متحده حمله ایران به اسرائیل را محکوم می‌کند. همانطور که رئیس جمهور (بایدن) گفت، تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل در مقابله با تهدیدات ایران آهنین خواهد بود.

۱۰:۰۸ – گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:‌رویارویی هنوز تمام نشده و باید هوشیار باشیم. برای هر سناریویی آماده هستیم.

۱۰:۱۰ – لوید جیمز آستین، وزیر دفاع آمریکا: از ایران می‌خواهیم که فوراً هرگونه حملهٔ بیشتر را متوقف کند و تنش‌ها را کاهش دهد؛ به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم.

۱۰:۵۸ – بررسی‌ها نشان می‌دهد که چند فروند موشک سپاه پاسداران پس از عبور از سد سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی، به پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده است. همانطور که در برخی از ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مشهود است، موشک‌های دارای کلاهک بارانی با رسیدن به منطقه هدف، سامانه پدافندی دشمن را اوت نامبر (از مدار خارج) کرده و به اهداف نظامی از پیش تعیین شده اصابت کردند. اصابت آشکار موشک به پایگاه هوایی نواتیم در حالی صورت گرفته است که رسانه‌های عبری زبان و فرماندهان رژیم اسرائیل، از موفقیت ۹۹ درصدی سامانه‌های پدافندی در رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادهای ایرانی سخن گفته‌اند! شایان ذکر است پایگاه نواتیم دارای سه باند فرود و محل استقرار جنگنده‌های اسرائیلی به ویژه F-35 می‌باشد. این پایگاه، علاوه بر مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مبداء حملات بسیاری علیه سوریه و لبنان بوده و نقش مهمی در این زمینه داشته است.

۱۱:۳۴ – مدیر فرودگاه بین‌المللی اربیل اعلام کرد که ساعاتی پس از تعلیق پروازهای این فرودگاه به دلیل حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی، پروازهای این فرودگاه از سرگرفته شد.

۱۱:۵۸ – بر اساس اعلام روزنامه اسرائیلی یدیعوت احرونوت، رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادهای ایرانی طی ساعات اخیر، دستکم ۱.۳۵ میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه در بر داشته است.

۱۳:۰۳ – واکنش سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به عملیات وعده صادق: شب گذشته فرزندان غیور و دلاور ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند. اینجانب با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.

۱۳:۰۴ – سرلشکر سلامی: عملیات وعدهٔ صادق با موفقیتی بیش از انتظار انجام شد. توصیه‌ام به رژیم صهیونیستی این است از رفتارهای گذشتۀ خود دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد.

۱۳:۱۷ – کوهن، رئیس پیشین موساد: به نفع ما نیست که وارد رویارویی مستقیم با ایران شویم. من پاسخ به حمله ایران را توصیه نمی‌کنم؛ نباید اتحادی را که با ما در مقابله با آن وجود دارد، هدر دهیم.

۱۳:۲۴ – وزارت امور خارجه دولت نجات یمن در واکنش به پاسخ نظامی ایران به جنایات اسرائیل: حمله نظامی ایران کاملا قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. کشورهای حامی دشمن صهیونیستی باید زبان عقل را در اولویت قرار دهند و از حمایت نامحدود خود از این رژیم دست بردارند. جنایات و نسل کشی دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه باعث افزایش تنش در منطقه می شود. ما بر نقش شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام مسئولیت های خود مطابق با منشور ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید می کنیم.

۱۳:۳۱ – اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی پیشین و کارشناس کنونی حوزه نظامی آمریکا: ایران با دست کم هفت فروند از موشک‌های مافوق صورت جدیدش به پایگاه هوایی نواتیم حمله کرد. نواتیم آشیانه جنگنده‌های اف -۳۵( اسراییل) است که با آن کنسولگری ایران در دمشق هدف حمله قرار گرفت. حتی یک فروند از موشک‌های ایران هم رهگیری نشد. بگذارید اینطور بگویم؛ اسراییل مستاصل است.

۱۴:۲۱ – هشدار فرمانده ارتش به آمریکا و رژیم صهیونیستی؛ سرلشکر موسوی بیان داشت: رژیم نامشروع اگر بخواهد در اقدامات تجاوزکارانه اصرار بورزد با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه خواهد شد. به سردمداران آمریکا هم هشدار می‌دهیم چنانجه از رژیم صهیونیستی حمایت کند تمام پایگاه ها و منافع آمریکا در منطقه مورد حمله جمهوری اسلامی ایران قرار خواهند گرفت.

۱۵:۲۵ – پیام وزارت خارجه طالبان در واکنش به پاسخ نظامی ایران به جنایات اخیر اسرائیل: رژیم صهیونیستی در ادامه‌ی جنایاتش، کنسولگری سفارت ایران در دمشق، پایتخت سوریه را خلاف تمامی موازین دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی هدف قرار داد. پاسخ ایران به این اقدام دفاعی و مشروع است.

۱۵:۵۹ – واکنش وزارت خارجه روسیه به پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل: از تشدید یک تنش خطرناک دیگر در منطقه ابراز نگرانی می کنیم و خواستار خویشتنداری هستیم. حمله ایران در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام شده است. همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست سیمونا هالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو برای محکوم کردن حمله ایران گفت: «اسرائیل حملات رژیم کیف به روسیه را محکوم نکرده است. سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حداقل یک حمله رژیم کیف به خاک روسیه را محکوم کرده باشد؟ یادت نمی‌آید؟ من هم همین طور!»

۱۶:۴۳ – الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: ما از ابتدا گفته‌ایم که هر طرفی به اسرائیل حمله کند بهای سنگینی خواهد پرداخت؛ ما پاسخ خواهیم داد.

۱۷:۰۲ – روزنامه یدیعوت احرونوت مدعی شد: در حال حاضر انتظار نمی‌رود اسرائیل پاسخی به حمله ایران داشته باشد. طبق ادعای این رسانه، پس از گفتگوی تلفنی نتانیاهو و بایدن، حمله احتمالی اسرائیل لغو شده است.

۱۹:۰۶ – اولین تصاویر ماهواره‌ای از آثار حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی منتشر شد. با توجه به کیفیت پایین تصاویر، با قاطعیت نمی‎توان در خصوص مقدار آسیب یا محل دقیق اصابت موشک‌ها سخن گفت و باید تا انتشار تصاویر ماهواره‎ای باکیفیت‎تر منتظر ماند اما در این تصاویر اصابت موفق چند فروند موشک ایرانی به پایگاه نواتیم مشهود است.

۲۲:۴۰ – گزارش رسانه‌های غربی درباره جزئیات مشارکت ارتش آمریکا در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا: در جریان حمله ایران به اسرائیل، هیچ جنگنده آمریکایی با موشک های ایران درگیر نشد. در مناطق دیگر نیز هیچ هواپیمایی از ناوگروه آمریکایی در دریای سرخ با موشک ها یا پهپادهای ایران درگیر نشد. ناوشکن یو اس اس کارنی در شرق مدیترانه یک فروند موشک بالستیک را ساقط کرد. ناوچه یو اس اس آرلی بورک نیز سه فروند موشک بالستیک را قبل از اینکه بتواند اسرائیل را تهدید کند سرنگون کرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.