اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

احمدیان در دیدار با هنیه: کارآمدترین راهبرد برای پایان دادن به اشغال فلسطین، مقاومت است

  • کد خبر : 27655
  • 30 خرداد 1402 - 14:24
احمدیان در دیدار با هنیه: کارآمدترین راهبرد برای پایان دادن به اشغال فلسطین، مقاومت است
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین گفت: کارآمدترین راهبرد برای پایان دادن به بیش از ۷۵ سال اشغال فلسطین، مقاومت است.

به گزارش اخبار جهادی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در ۲۹ خرداد ماه در صدر هیأتی وارد تهران شد و با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره تحولات منطقه و آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و بررسی راه‌های تقویت وحدت و انسجام هر چه بیشتر بین گروه‌های مقاومت گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی که موجب هراس و سردرگمی سران رژیم صهیونیستی شده است، تصریح کرد: کارآمدترین راهبرد برای پایان دادن به بیش از ۷۵ سال اشغال فلسطین، مقاومت است.

دبیر شورای امنیت ملی، با تجلیل از مقاومت حماس در برابر دشمن صهیونیستی گفت: مقاومت فلسطین که زمانی برای دفاع از خود در غزه می‌جنگید، به مرحله‌ای از آمادگی رسیده که اکنون حضور خود را در کرانه باختری مستحکم می‌کند.

اسماعیل هنیه نیز در این دیدار با قدردانی و تجلیل از نقش ممتاز و موثر جمهوری اسلامی ایران در تقویت وحدت و همکاری در جهان اسلام و گروه‌های مقاومت فلسطینی، گزارشی از تحولات سیاسی و میدانی فلسطین اشغالی و برنامه‌های مقاومت برای حفظ و تقویت ابتکار عمل در برابر رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

شایان ذکر است در ۲۴ خرداد ماه نیز زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و در خصوص مسائل مختلف گفتگو کرد. رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند: اقتدار روز افزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری کلید اصلی به زانو درآوردن دشمن صهیونیستی است که این مسیر باید ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: امام خامنه‌ای در دیدار با زیاد النخاله: رژیم صهیونیستی اکنون در موضع انفعال و عکس العمل قرار دارد

وی همچنین در ۲۷ خرداد ماه با علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه وضعیت سرزمین‌های اشغالی و شرایط رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

بررسی گفتگوهای طرف‌های فلسطینی و ایرانی در دیدارهای اخیر نشان می‌دهد موضوعاتی که در دستور کار مقاومت فلسطین و محور مقاومت قرار دارد، گسترش هسته‌های مقاومت در سراسر فلسطین به ویژه در کرانه باختری، بازیابی توان قبلی جهاد اسلامی (که در نبرد اخیر با اسرائیل آسیب دید) و حتی ارتقاء آن، افزایش هماهنگی‌ها میان گروه‌های مقاومت و نهادهای پشتیبان مقاومت می‌باشد.

با توجه به اشراف نسبی نهادهای اطلاعاتی-امنیتی رژیم اسرائیل بر اقدامات فعلی مقاومت در فلسطین، احتمال می‌رود تعداد اقدامات شناسایی و عملیاتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با هدف جلوگیری از گسترش هسته‌های مقاومت، عدم افزایش توان تسلیحاتی نیروهای مقاومت و کاهش عملیات‌های ضد اسرائیلی افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.