اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

  • کد خبر : 27613
  • 28 خرداد 1402 - 13:26
دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه حضور خود در تهران، با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ۲۷ خرداد ماه با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه وضعیت سرزمین‌های اشغالی و شرایط رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

احمدیان در این دیدار با تجلیل و قدردانی از تداوم مجاهدت و مقاومت کم نظیر مردم فلسطین به ویژه گروه‌های مقاومت و بالاخص جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: تنها با مقاومت می‌توان آرمان ملت فلسطین و رهایی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی را محقق کرد. جنگ پنج روزه نشان داد رژیم صهیونیستی رو به افول و گروه‌های مقاومت در حال صعود هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه حمایت از مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، افزود: حمایت از جنبش جهاد اسلامی در راستای آرمان آزادسازی فلسطین را وظیفه خود می‌دانیم و آن را با صلابت و افتخار ادامه خواهیم داد.

احمدیان با تاکید بر اینکه امروز جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت ابتکار عمل را در مقابله با رژیم صهیونیستی در دست دارند، تصریح کرد: گسترش هسته‌های مقاومت در سراسر فلسطین، ضمن شکست آرمان خیالی اسرائیل بزرگ، فروپاشی رژیم اشغالگر صهیونیستی را رقم خواهد زد. پیوستن کرانه باختری به‌ جریان مقاومت میدان جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی گشود.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه باید از تحولات دهه اخیر درس عبرت بگیرند، اظهار داشت: مسیر عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس نه تنها هیچ کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد، بلکه موجب از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی در جهان عرب و اسلام و تخریب امنیت ملی آنان خواهد شد.

زیاد نخاله نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه و موثر جمهوری اسلامی از مبارزات به حق مردم فلسطین، گزارشی از تحولات اخیر فلسطین اشغالی و وضعیت کرانه باختری به‌ ویژه پیروزی اخیر گروه‌های مقاومت در همکاری با یکدیگر و در مواجهه با رژیم صهیونیستی را بیان کرد.

شایان ذکر است دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از دیدار با علی‌اکبر احمدیان، در ۲۴ خرداد ماه با امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.