اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تیراندازی در کریدور لاچین و فرار به جلوی باکو

  • کد خبر : 27654
  • 30 خرداد 1402 - 12:59
تیراندازی در کریدور لاچین و فرار به جلوی باکو
رسانه های دولت باکو حملات لفظی خود را به نیروهای صلحبانی فدراسیون روسیه در قره باغ افزایش داده‌اند و علنا فرماندهان این نیروها را به اقدامات غیرقانونی متهم می‌کنند. این حملات پس از آن شدت گرفت که وزارت دفاع روسیه موارد نقض آتش بس نیروهای مسلح آذربایجان در قره باغ کوهستانی را گزارش کرده است‌.

به گزارش اخبار جهادی، روشن ممدلی مجری برنامه “هفته” شبکه تلویزیونی دولتی آذ.تی.وی شامگاه روز یکشنبه ۲۷ خرداد با اشاره به تیراندازی در پل رودخانه “حَکَری” و مرز با ارمنستان و متهم سازی ارمنستان و نیروهای صلحبانی فدراسیون روسیه در قره باغ بیان کرده است: “تیراندازی از سوی ارمنستان در ابتدای کریدور لاچن به دلیل برپایی پست بازرسی نیروهای (مرزبانی و پلیس) آذربایجان و عدم کنترل این مسیر به وسیله جدایی طلبان (ارمنی قره باغ) است. نیروهای صلحبانی فدراسیون روسیه نیز بی طرفی خود را نقض کرده‌اند. آذربایجان با لحن نرم درخواست (سپهبد) لنتسف را برای بازگشایی مسیر رد کرده است. لنتسف که بجای ولکوف منصوب شده است بیشتر از فرمانده پیشین با جدایی طلبان تجارت می‌کند و به آنها خودرو و کامیون می‌فروشد. هر چند که شنیده می‌شود همسر لنتسف ارمنی است.”

روشن ممدلی همچنین در ادامه گزارش خود با بیان انتقادهای دولت ارمنستان نسبت به نیروهای صلحبانی روسیه گفته است: “نیکول پاشینیان نیز در موضوع صلح با اروپا و به ویژه فرانسه مذاکره کرده و حضور یکجانبه روسیه را نمی‌پذیرد.”

فرار به جلو در باکو

بنابر تحلیل تحولات جهان اسلام دولت باکو بار دیگر فشار خود را برای کاهش نقش و نفوذ روسیه در قره باغ کوهستانی افزایش داده است. این موضوع تا جایی جدی است که سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع آذربایجان از آغاز عملیات ضد ترور بر علیه جدایی طلبان (ارمنی) خبر داده است.
هرچند که تصور حمله همه جانبه علیه مناطق تحت کنترل دولت ارامنه قره باغ کوهستانی موسوم به آرتساخ با وجود نیروهای مستقر روسی کمی دشوار است و الهام علی‌اف هم چنین فرمانی را به راحتی صادر نمی‌کند؛ اما تنش ها بسیار بالاست و امکان وقوع یک درگیری محدود وجود دارد.

بیشتر بخوانید: رسوایی تجاوز دولت باکو به خاک ارمنستان (ویدیو)

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.