اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رسوایی تجاوز دولت باکو به خاک ارمنستان (ویدیو)

  • کد خبر : 27635
  • 29 خرداد 1402 - 14:50
رسوایی تجاوز دولت باکو به خاک ارمنستان (ویدیو)
تنش اواخر هفته گذشته در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان منجر به انسداد دوباره کریدور لاچین شده است؛ اما این بار جمهوری آذربایجان بهانه کمتری برای متهم سازی ارامنه برای ایجاد درگیری دارد.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های دولتی آذربایجان در ابتدا از “حمله تروریستی” ارمنستان به گذرگاه لاچین و نیروهای مسلح این کشور خبر دادند اما این خبرسازی خیلی زود رنگ باخت.
طبق تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع ارمنستان، صبح روز پنجشنبه ۲۵ خرداد، نیروهای مرزبانی آذربایجان با پرچم و میله بلند آن از ایست بازرسی کریدور لاچن (به ارمنی کِشاتاق) در کنار رودخانه حَکَری به سوی ابتدای پل حرکت کردند و هنگام نصب پرچم، دو نفر از نیروهای مرزبانی از محل حضور صلحبانان فدراسیون روسیه جلوتر رفته و وارد خاک ارمنستان شدند‌. نیروهای ارمنستان نیز با سلاحهای سبک به سوی کسانی که وارد خاک ارمنستان شده بودند تیراندازی کردند.

ورود غیرقانونی نیروهای جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان و تیراندازی نیروهای امنی به سمت آنها

در پی این حادثه، درجه دار کادر مرزبانی جمهوری آذربایجان “الشن رستم اف” زخمی شد. نیروهای صلحبان فدراسیون روسیه پس از این تنش در روی جاده مستقر شدند تا مانع تیراندازی دو طرف شوند.
پس از این تیراندازی نیروهای آذربایجان به مواضع ارمنستان در نزدیک روستای تغ گلوله خمپاره شلیک کردند و یک نیروی مرزبانی ارمنستان نیز زخمی شد.
این تنش به همین جا ختم نشد و یک فروند پهپاد آذربایجان نیز در کاپان ارمنستان سرنگون و قطعات آن متلاشی شد.

لحن شاکیانه جمهوری آذربایجان

دادستانی کل جمهوری آذربایجان با اعزام تیمی از کارشناسان به محل، اقدام به مستندسازی کرده و با انتشار بیانیه ای عنوان کرد که تیراندازی و خرابکاری ارمنستان در اراضی روستای “گوله بیرد” اتفاق افتاده است و افراد خاطی در این ماجرا را تحت تعقیب قرار می‌دهد!

حضور تیم بازرسی دادستانی آذربایجان در پل رودخانه حکری

خبرسازی حملات به جمهوری آذربایجان

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از حملات توپخانه‌ای به مواضع ارمنستان و تیراندازی مکرر در مرز خبر داده اند؛ اما ارمنستان همه موارد را رد کرده است. وزارت دفاع ارمنستان گزارش وزارت دفاع آذربایجان را درباره تیراندازی ارتش این کشور در ساعت‌های مختلف تکذیب کرده است.
دولت جدایی طلبان آرتساخ در قره باغ کوهستانی نیز گزارش وزارت دفاع آذربایجان در مورد تیراندازی ارامنه به شوشی (شوشا) را تکذیب کرد و برعکس، از تیراندازی نیروهای آذربایجانی به سمت کشاورزان ارمنی در دره آمارس مارتونی (خوجاوند) خبر داد.

وضعیت کریدور لاچین

کریدور لاچن پس از این درگیری مسدود شده و حمل و نقل کالا و رفت و آمد ارامنه متوقف شده است. رایزنی روس‌ها با دو طرف برای بازگشایی پست بازرسی ادامه دارد.

افزایش تنش ها و تحریک نیروهای ارمنی توسط جمهوری آذربایجان

نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد و پیش از درگیریهای مذکور در ابتدای کریدور لاچین، با بمباران مناطقی در خاک ارمنستان، موجب افزایش تنش ها و تحریک نیروهای ارمنی شده بودند. در این بمباران ها، نیروهای آذربایجان کارخانه فلز “اراش” در سراتغ و ۴۰۰ متری مرز را هدف قرار داده بودند که بر اثر آن دو کارگر هندی زخمی شدند و مورد عمل جراحی قرار گرفتند. این کارخانه در دست ساخت است و ۲۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند و ۷۰ نفر از آنها هندی هستند.
البته این کارخانه در روز ۲۵ خرداد هم بار دیگر مورد هدف قرار گرفت؛ اما بار کسی زخمی نشد. کارخانه اراش صبح روز جمعه ۲۶ خرداد نیز هدف تیراندازی سلاح‌های سبک آذربایجان قرار گرفت.

سرهنگ ساسون بداسیان فرمانده سپاه پنجم ارتش ارمنستان همراه با سفیران خارجی مقیم ارمنستان و ناظران غیرمسلح اتحادیه اروپا از محل تیراندازی و تخریب تجهیزات و سازه های کارخانه اراش بازدید کردند.

بازدید از کارخانه اراشن

انکار رسوایی

پس از انتشار گسترده تصاویر ورود غیرقانونی پلیس مرزی جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان و گزارش نیروهای صلحبان و ناظران اتحادیه اروپا درباره حمله به کارکنان خارجی در کارخانه اراش، رسانه‌های جمهوری آذربایجان برافراشتن پرچم در مرز را حق مسلم خود بیان کردند!!
به هر روی، ماجرای تیراندازی در گذرگاه مذکور و انسداد کریدور لاچین، برای دولت باکو به یک رسوایی تبدیل شده است و پروپاگاندای رسانه‌ای باکو تلاش می‌کند تا افکار عمومی را به نفع خود قانع کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.