اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استقرار جنگنده‌های اف۲۲ آمریکایی در غرب آسیا

  • کد خبر : 27554
  • 25 خرداد 1402 - 19:18
استقرار جنگنده‌های اف۲۲ آمریکایی در غرب آسیا
ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا از استقرار جنگنده‌های اف۲۲ رپتور این کشور در منطقه مسئولیت فرماندهی سنتکام به بهانه مقابله با جنگنده‌های روسیه خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در ۲۴ خرداد ماه طی بیانیه‌ای ضمن مطرح کردن موضوع پرواز ناامن جنگنده‌های روسیه در غرب آسیا، از استقرار جنگنده‌های پیشرفته اف۲۲ رپتور در منطقه خبر داد.

در بیانیه سنتکام آمده است: نیروی هوایی ارتش آمریکا این جنگنده‌ها را در منطقه مسئولیت خود در چارچوب حمایت از قدرت این کشور بعد از رفتار ناایمن و غیر حرفه‌ای جنگنده‌های روسیه در منطقه مستقر کرده است.

در همین رابطه، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام نیز بیان داشت: رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای نیروی هوایی روسه آن چیزی نیست که ما از یک نیروی هوایی حرفه‌ای انتظار داریم. نقض منظم توافقات خطر اشتباه محاسباتی را افزایش می‌دهد.

سنتکام به مکان دقیق استقرار این جنگنده‌ها اشاره‌ای نکرده است اما به طور معمول آمریکا جنگنده‌های اف-۲۲ خود را در امارات مستقر می‌کند. همچنین برخی از منابع منطقه‌ای، مدعی شدند که این جنگنده‌ها در سوریه مستقر شده‌اند اما تاکنون اسناد و اطلاعات قابل استنادی در این رابطه منتشر نشده است.

شایان ذکر است الکسوس گرینکویچ، از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا مدتی قبل فاش کرده بود که هواگردهای روسیه برای جمع آوری اطلاعات بر فراز پایگاه های آمریکایی پرواز میکنند و تعقیب و تقابل روسیه با جنگنده‌های آمریکا در حریم هوایی سوریه افزایش پیدا کرده است. آمریکایی‌ها بیم آن دارند که روس‌ها اطلاعات جمع آوری شده از مقرها و پایگاه‌های آمریکایی را در اختیار ایرانی‌ها و دشمنان آمریکا در منطقه قرار دهند.

بیانیه سنتکام

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.