اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طالبان بافت جمعیتی شمال افغانستان را تغییر می‌دهد!

  • کد خبر : 27530
  • 24 خرداد 1402 - 12:48
طالبان بافت جمعیتی شمال افغانستان را تغییر می‌دهد!
حکومت طالبان افغانستان در حال اجرای طرح انتقال هزاران نفر از مسلحین گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مناطق شمالی افغانستان است.

به گزارش اخبار جهادی، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان متشکل از شخصیت‌های سیاسی و مقامات حکومت پیشین در ۲۳ خرداد ماه، طی نشستی در شهر استانبول در ترکیه، نسبت به جابجایی هزاران نفر از مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) و خانواده هایشان توسط حکومت طالبان افغانستان به استان های شمالی این کشور هشدار جدی داد.

این شورا گفته است، بدون شک این اقدام، معامله‌ای‌ استراتژیک میان حکومت طالبان و دولت پاکستان است که هدف آن انتقال مسلحین گروه تحریک طالبان پاکستان تحت عنوان «اسکان مهاجرین» در شمال افغانستان است و نتیجه‌ای جز تبدیل مناطق شمالی افغانستان به لانه‌ی امن تروریست‌ها و تغییر ساختار جمعیتی این منطقه به دنبال ندارد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان اقدامات حکومت طالبان را حرکت خطرناکی عنوان کرده است که افغانستان را با تجزیه و عواقب فاجعه‌بار روبرو خواهد کرد. آنها همچنین خواستار جلوگیری از تقویت تروریسم و صدور جنگ نیابتی به کشورهای آسیای میانه شده‌اند.

پیش از این نیز علی میثم نظری، سخنگوی نیروهای احمد مسعود به این موضوع اشاره کرده و مقاومت تشکیلات خود نسبت به انتقال مهاجرین پاکستانی را اعلام کرده بود.

علاوه بر این، تیم تحلیل و نظارت کمیته‌ی تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود به بازگشت طالبان به سیاست‌های مستبدانه‌ی پشتون محور سال‌های ۱۹۹۰ میلادی و همچنین روابط عمیق این گروه با گروه‌های تروریستی القاعده، جنبش اسلامی ازبکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی، جماعت انصارالله تاجیکستان و تحریک طالبان پاکستان (TTP) اشاره کرده است.

این ادعاها در حالی عنوان می‌شود که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی، خبر انتقال مهاجرین پاکستانی به شمال افغانستان را تایید کرده است. مشخصاً این انتقال به خواست دولت اسلام آباد و نقش آفرینی سراج الدین حقانی، وزیر کشور و سرکرده شبکه حقانی انجام گرفته است و اولین سفر وی به مناطق شمالی افغانستان را می‌توان در راستای اجرای این طرح دانست.

انتقال مهاجرین پاکستانی به شمال افغانستان، منجر به کاهش تهدیدات تروریستی علیه پاکستان و افزایش تهدیدات علیه کشورهای آسیای میانه خواهد شد. این موضوع تبعات جبران ناپذیری بر ترکیب جمعیتی، نژادی و مذهبی منطقه خواهد گذاشت که آثار آن در درازمدت متوجه کشورهای دیگر منطقه به ویژه ایران و روسیه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.