اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نتانیاهو از صفحه سیاسی اسرائیل حذف خواهد شد؟

  • کد خبر : 30978
  • 20 فروردین 1403 - 21:12
نتانیاهو از صفحه سیاسی اسرائیل حذف خواهد شد؟
عملیات‌های طوفان الاقصی پیامدهای بسیاری برای رژیم صهیونیستی داشته است. در این نوشته قصد داریم تا احتمال پایان یافتن عمر سیاسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بررسی کنیم.

عملیات طوفان الاقصی پیامدهای بسیاری در زمینه‌های مختلف به ویژه نظامی-امنیتی، سیاسی و اقتصادی برای رژیم صهیونیستی داشته است. چند ماه پس از آغاز عملیات، مقام‌های ریز و درشت رژیم اسرائیل به دلایل مختلف از سمت‌های خود استعفا دادند که برجسته‌ترین آنها عمیت ساعر، رئیس واحد تحقیقات شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) به دلیل اختلافات بوده است. همچنین شماری از افسران بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون استعفای خود را در اعتراض به نحوه مدیریت جنگ غزه اعلام کرده‌اند.

این اقدامات که ناشی از خود خواهی و منفعت‌طلبی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بوده است، موجب اعتراض بسیاری از صهیونیست‌ها شده است. ساکنان سرزمین‌های اشغالی که از چندین ماه قبل در اعتراض به برنامه‌ اصلاحات قضایی، روزهای شنبه به خیابان‌ها آمده و خواستار کناره‌گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده بودند، اکنون به دلیل وضعیت فعلی بیش از گذشته بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند.

با تداوم درگیری‌ها میان اسرائیل و مقاومت فلسطین، رفته رفته تجمعات در سرزمین‌های اشغالی به دلیل عملکرد نه چندان مطلوب ارتش اسرائیل در عملیات زمینی در غزه جهت آزادی اسرای صهیونیست و تحقق وعده‌های مقامات سیاسی این رژیم شدت گرفت. از همین روی، خانواده اسرای اسرائیلی، معترضان به جنگ و خانواده نظامیان کشته شده به معترضان نتانیاهو اضافه شدند.

در جریان تظاهرات دو شب قبل در تل‌آویو یک دستگاه خودرو، تظاهرات کنندگان را زیر گرفت که طی این حادثه، ۵ نفر زخمی شدند. این حادثه واکنش بسیاری از مقامات و ساکنان فلسطین اشغالی را در پی داشته و فشار افکار عمومی علیه نتانیاهو را افزایش داد. واکنش و بحث پیرامون این حادثه، تنش‌ها را افزایش داده و باعث عمیق‌تر شدن شکاف سیاسی در کابینه اسرائیل شد.

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارات خود در خصوص نتانیاهو گفته است اگر نتانیاهو بخواهد جنگ را بدون حمله زمینی به رفح پایان دهد، دیگر نمی‌تواند نخست وزیر بماند. علاوه بر بن غفیر، نوعم تیبون ژنرال بازنشسته اسرائیلی نیز بیان داشت که نتانیاهو قادر به پیروزی در جنگ غزه نیست.

این اظهارات در کنار مطالب منتشر شده در رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر خروج نظامیان اسرائیلی از نوار غزه بدون تحقق اهداف اصلی، جو منفی و گسترده‌ای را علیه نتانیاهو در فلسطین اشغالی به وجود آورده است. نخست وزیر اسرائیل که به این مسائل اشرافیت دارد، در برابر برخی از خواسته‌های آمریکا و سایر کشورهای غربی در خصوص کاهش تنش‌ها و یا آتش‌بس در نوار غزه مقاومت می‌کند تا موقعیت سیاسی خود را بیش از پیش متزلزل نکرده و شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

اصرار نتانیاهو و متحدان وی به باز کردن جبهه‌ای جدید علیه دشمنان اسرائیل و تهدیدات همه روزه علیه محور مقاومت، یکی از اهرم‌های فشاری است تا با آن ترس و وحشت در بین اسرائیلی های ساکن سرزمینهای اشغالی ایجاد کرده و سایر مقامات معتدل‌تر این رژیم را مجاب کند از تنش‌ها سیاسی دور بمانند. و البته نتانیاهو نشان داده است که برای بقای خود از هیچ حماقتی فروگذار نمی‌کند و امکان انجام این موضوع وجود دارد. نخست وزیر اسرائیل این روزها تمام تلاش خود را به کار بسته است تا از باتلاقی که در آن فرو رفته است جان سالم به در ببرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.