اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نتانیاهو بعد از گفت‌وگو با بایدن: امرونهی را نمی‌پذیریم

  • کد خبر : 30309
  • 27 بهمن 1402 - 15:19
نتانیاهو بعد از گفت‌وگو با بایدن: امرونهی را نمی‌پذیریم
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته در بیانیه‌ای، بار دیگر با تشکیل کشور فلسطین مخالفت و اعلام کرد اسرائیل قاطعانه آنچه «امرو‌نهی بین‌المللی در رابطه با حل‌وفصل دائمی با فلسطینیان» خواند را رد می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد عصر پنجشنبه بنیامین نتانیاهو با رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن به مدت ۴۰ دقیقه تلفنی گفت‌وگو کرد. یک مقام در دفتر نتانیاهو به تایمز اسرائیل گفت نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور آمریکا در این تماس درباره اسرای در دست حماس، موضوع رفح، مرحله بعدی جنگ غزه و همچنین وضعیت انسانی در نوار غزه گفت‌وگو کردند. کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگو اعلام کرد بایدن درباره رفح بر نظر خود تاکید کرد که عملیات نظامی اسرائیل نباید بدون برنامه معتبر و قابل اجرا برای تضمین امنیت و حمایت از غیرنظامیان ادامه یابد. این گفت‌وگو در حالی انجام شد که نتانیاهو با رئیس سیا ویلیام برنز، کابینه جنگ و کل کابینه امنیت داخلی این رژیم در حال دیدار بود و رسانه‌های عبری گزارش دادند برای این تماس از جلسه خارج شد. نتانیاهو بعد از این گفت‌وگوی تلفنی با بایدن در بیانیه نیمه شب خود گفت اسرائیل برای پذیرش یک کشور فلسطینی تحت فشار قرار نخواهد گرفت.وی در ایکس اعلام کرد «مواضع من را می‌توان در دو جمله خلاصه کرد: اسرائیل قاطعانه امرونهی بین المللی در رابطه با حل‌وفصل دائمی با فلسطینیان را رد می‌کند. چنین ترتیبی تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرف‌ها بدون هیچ پیش شرطی حاصل خواهد شد».

اظهارات نتانیاهو بعد از گزارش مبنی بر این است که آمریکا و چند شریک عرب آن در حال آماده کردن طرحی مفصل برای توافق صلح جامع بین اسرائیل و فلسطینیان هستند که شامل زمان‌بندی دقیق برای تشکیل کشور فلسطین است؛ طرحی که محکومیت فوری اعضای ارشد کابینه نتانیاهو و سخنگوی دفترش را در پی داشت.بر اساس گزارش واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی و عربی، «اعلام این طرح ممکن است در چند هفته آینده انجام شود، اگرچه زمان‌بندی تا حد زیادی به بستگی به این دارد که اسرائیل و حماس بتوانند به توافقی برای توقف جنگ در غزه دست یابند».ایالات متحده و کشورهای غربی در روزهای اخیر بارها به اسرائیل درباره عملیات زمینی در شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی از جنگ در مناطق دیگر غزه به آن پناه برده‌اند، هشدار داده‌اند. با این حال، نتانیاهو به ارتش اسرائیل دستور داده تا طرحی را به کابینه جنگ این رژیم برای انجام عملیات ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.