اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سران حماس به دیدار فرماندهان ایرانی رفتند

  • کد خبر : 30808
  • 11 فروردین 1403 - 20:56
سران حماس به دیدار فرماندهان ایرانی رفتند
هیئت سیاسی جنبش حماس فلسطین در ادامه‌ی سفر به تهران با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و سران ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اخبار جهادی، هیئت سیاسی جنبش حماس فلسطین به ریاست اسماعیل هنیه با سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و دیگر فرماندهان نظامی ایرانی دیدار و پیرامون تحولات منطقه و فلسطین گفتگو کردند.

سرلشکر باقری در این دیدار با اشاره به اقدامات فرمانده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مقاومت و همچنین گرامیداشت یاد شهدای مقاومت و مردم فلسطین گفت: “آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.”

سرلشکر باقری در ادامه عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر را شکست ترمیم ناپذیری دانست که افسانه شکست ناپذیری اسرائیل جنایتکار را نقش بر آب کرد و فلسطین را به موضوع اول جهان اسلام و کل جهان تبدیل کرد. وی در ادامه افزود، این عملیات به دلیل ویژگی‌های اطلاعاتی و ضربه غافلگیر کننده به دشمن در حداقل زمان، یک عملیات بی‌نظیر و استثنایی و موفق است و ما به خاطر داشتن چنین طراحان و رزمندگان شهادت طلبی به شما تبریک عرض می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ضمن تاکید بر اینکه اگر کمک‌های آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی نبود یقیناً تا الان فروپاشی آنها اتفاق افتاده بود، گفت: “به یاری خدا با حمایت‌هایی که باید از این مردم بشود، شیرینی پیروزی را ‌می‌توانیم در آینده نزدیک ببینیم.”

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن اظهار خوشحالی و خرسندی از دیدار‌ با فرماندهان نظامی ایران، گفت: برگزاری این جلسه یکی از دلایل اصلی توجه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فلسطین است.

هنیه حمایت‌ها و پیگیری‌های نیروهای مسلح و ملت ایران در مورد مسائل فلسطین را موجب روحیه مضاعف نیروهای مقاومت فلسطین برای تحقق اهداف عملیات طوفان الاقصی دانست و گفت: “تلاش های شهید سردار سلیمانی در خصوص شنیده شدن فریاد مظلومان جهان و سرکوبی قدرت‌های ستمکار هیچگاه فراموش نخواهد شد.”

وی همچنین از توجه امام خامنه‌ای و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان نظامی ایران تشکر کرد.

لازم به ذکر است که در این دیدار امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه و سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی نیز حضور داشتند.

همان طور که در صحبت‌های طرفین ذکر شده، مسئله کمک‌های نظامی و سیاسی ایران به مقاومت فلسطین موضوع اصلی اولین دیدار مقامات حماس با فرماندهان نظامی ایرانی بوده است. دیدار سران حماس با فرماندهان نظامی ایران در آستانه تهاجم احتمالی ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه و همچنین تشدید حملات هوایی به جنوب لبنان، موضوع مهمی برآورد می‌شود و طرح های حمایتی جدید ایران از گروه‌های مقاومت فلسطین، بررسی سناریوهای احتمالی درگیری‌های آتی و ایجاد روابط نزدیک‌تر با نیروهای مسلح ایران از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.