اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رهبر انصارالله: عبور کشتی‌های اسرائیلی از مسیر اقیانوس هند به جنوب آفریقا ممنوع است

  • کد خبر : 30638
  • 25 اسفند 1402 - 15:14
رهبر انصارالله: عبور کشتی‌های اسرائیلی از مسیر اقیانوس هند به جنوب آفریقا ممنوع است
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله در سخنرانی درباره تحولات اخیر منطقه، ضمن اعلام ممنوعیت حرکت کشتی‌های مرتبط با اسرائیل از مسیر اقیانوس هند به جنوب آفریقا اعلام کرد، نیروهای یمنی تاکنون سه عملیات در اقیانوس هند انجام داده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، اظهارات مهم رهبر انصارالله در این سخنرانی به شرح زیر است:

– شهدای غزه فقط اعدادی نیستند که مردم می شنوند، بلکه جان انسان‌هایی است از دست رفته و زندگی‌شان تلف شده و زخم ها و رنج های یک مردمی است که در معرض نابودی قرار دارند. وعده های غذایی کمی که از هواپیما پرتاب می شود، یک نمایش آمریکایی است که به حیثیت مردم فلسطین توهین می کند. آمریکایی موضوع ورود غذا و داروی کافی برای مردم نوار غزه را به گزینه های دیگری تغییر داد تا حتی مرگ ناشی از گرسنگی نیز متوقف نشود.

– اگر مسلمانان برای حمایت از مقاومت فلسطین، حتی با کمتر از آنچه آمریکا و غرب به دشمن کمک می‌کنند، رویکرد جدی داشتند، تصویر نبرد غزه متفاوت بود. بیش از ۵۰ کشور اسلامی به مقاومت فلسطین سلاح نمی‌دهند و تنها مورد منحصر به فرد “جمهوری اسلامی ایران” است. مواضع بسیاری از رهبران عرب و جهان اسلام در حد و اندازه مواضع برخی کشورهای غیراسلامی در آمریکای لاتین و یا جاهای دیگر نبود.

– اگر مسلمانان پرچم جهاد فی سبیل الله را برای مقابله با حملات، وحشی‌گری و فساد دشمن اسرائیلی بر دوش نگیرند، پس چه کسی خواهد گرفت؟ امت اسلامی با چه کسی مقابله می‌کند و در چه زمانی حرکت می‌کند؟ می‌خواهید وضعیت نوار غزه به چه چیزی برسد؟ آیا چیزی بیشتر از این صحنه های غم انگیز می‌خواهید؟

– برای کشورهای همسایه فلسطین مایه شرمساری است که با آمریکایی‌ها چند وعده غذایی ارائه کردند، در حالی که می توانند مسیرهای زمینی را باز کنند و به کامیون های پر از مواد غذایی اجازه ورود بدهند. کسانی که ترس از خدا را فراموش کردند و دغدغه شان دستورات آمریکا بود، باید بدانند که عواقب جدی در انتظار آنهاست و تدبیر خدا تغییرات زیادی را به وجود می‌آورد.

– در عملیات ها شهدایی تقدیم کردیم و تقریباً ۳۴ شهید بدون احتساب مجروحان داریم. عملیات پشتیبانی در این هفته ۱۲ عملیات که با هدف قرار دادن کشتی‌ها بود و با ۵۸ موشک بالستیک، کروز و پهپاد در دریای سرخ، دریای عرب و خلیج عدن انجام شد. عملیات ما این بار به سطح بی سابقه ای رسید و به فضل الهی سه عملیات در اقیانوس هند اجرا شد. تعداد کل کشتی‌ها و قایق‌هایی که مورد هدف قرار گرفتند به ۷۳ کشتی رسید.

– آمریکایی‌ها در این هفته از نظر حملات هوایی و دریایی، ۳۲ بمباران و حمله انجام دادند که طبق معمول در رسیدن به اهدافشان شکست خوردند.

– تنها چیزی که می تواند عملیات دریایی ما را متوقف کند، توقف تجاوز و محاصره غزه است. ما ممنوعیت عبور کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیلی از طریق اقیانوس هند و در مجاورت آفریقای جنوبی را نیز اعلام می کنیم.

– محاصره مردم غزه باید متوقف شود، گرسنگی مردم غزه باید متوقف شود، تراژدی کودکانی که در غزه از گرسنگی می میرند باید متوقف شود.

– نبرد ادامه دارد و پرچم ما برافراشته است. خالی گذاشتن میدان و نادیده گرفتن مردم فلسطین نه دین است، نه جوانمردی و نه مردانگی. (خطاب به مردم یمن) شما اهل جوانمردی و اهل ایمان هستید، شما اهل مقاومت هستید و امروز امید مستضعفان به شماست.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.