اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رهبر انصارالله: آمریکا می‌خواهد با «آتش بس موقت» به اهداف نظامی دیگری دست یابد

  • کد خبر : 30569
  • 18 اسفند 1402 - 14:30
رهبر انصارالله: آمریکا می‌خواهد با «آتش بس موقت» به اهداف نظامی دیگری دست یابد
رهبر انصارالله یمن طی سخنانی اظهار داشت: اسرائیلی ها بدون حمایت و مشارکت آمریکا نمی توانستند کاری را که در غزه انجام دادند انجام دهند.

بخش های مهم سخنرانی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله به شرح زیر است:

– برای بیست و دومین هفته است که تجاوزات اسرائیل و آمریکا علیه مردم فلسطین در غزه با تکیه بر رفتار وحشیانه و با تمام ابزارهای نابودسازی ادامه دارد. جنایت و نسل کشی روزانه در غزه برای جامعه بشری توهین آمیز است و تماشای آن و اقدام نکردن برای جلوگیری از آن شرم آور است. دشمن اسرائیلی از گرسنگی به عنوان یک روش مستقیم نابودی استفاده می کند. دشمن به عمد صدها فلسطینی را که برای به دست آوردن غذای محدودی جمع می شوند، می کشد.

– اسرائیلی ها بدون حمایت و مشارکت آمریکا نمی توانستند کاری را که در غزه انجام دادند انجام دهند. آمریکا سخاوتمندانه ده ها هزار بمب و تن مواد منفجره را برای انداختن روی سر مردم غزه فراهم کرد و حالا آمدند تا چند وعده غذا به آنها بدهد!! کریدورهای زمینی و دریایی وجود دارد که کمک ها از طریق آنها می تواند برای رفع گرسنگی مردم غزه وارد شود، اما آمریکایی ها مانع از آن می شوند. آمریکایی ها شکست خوردند و رسوا شدند و مستحق توقف تجاوز و محاصره هستند، اما زیر پوشش «آتش بس موقت در ماه رمضان» حرکت می کنند. دشمنان می خواهند به اشغال غزه ادامه دهند و با استفاده از اصطلاح «آتش بس» به اهداف نظامی خود دست یابند.

– موضع برزیل و رئیس جمهور آن شفاف تر و شجاعانه تر از موضع برخی از رهبران عرب است. کلمبیا، ونزوئلا و آفریقای جنوبی مواضع و اقدامات عملی پیشرفته تری نسبت به کشورهای عربی و اسلامی برای قطع روابط با دشمن دارند. امت اسلامی هیچ چاره ای ندارد مگر اقدام جدی در حمایت از ملت فلسطین و مقابله جدی با خطر دشمن. مواضع رسمی در جهان اسلام و عرب همچنان بسیار ضعیف است. بیانیه های اسلامی در مورد مسئله فلسطین به گونه ای است که اسرائیل می خواهد.

– اگر جهاد در فلسطین و حزب الله لبنان نبود، دشمن ضربه بزرگی به امت اسلامی وارد می کرد. جبهه حزب الله لبنان یک جبهه قوی برای حمایت از مردم فلسطین است و مستقیماً با دشمن اسرائیلی مقابله می کند. جبهه عراق نیز به هدف قرار دادن دشمن اسرائیلی ادامه می‌دهد و امید است که عملیات‌هایش بیشتر شود.

– تعداد موشک‌های شلیک شده در عملیات دریایی و به سمت فلسطین اشغالی در مدت ۵ ماه بیش از آن چیزی است که در ۸ سال تجاوز به کشورمان به عربستان و امارات شلیک شد. عملیات پشتیبانی غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا امروز بالغ بر ۹۶ عملیات بوده است. ۴۰۳ فروند موشک بالستیک و کروز و پهپاد در عملیات پشتیبانی از طوفان الاقصی پرتاب شد. ۶۱ کشتی در عملیات های پیچیده و گیج کننده در حال حرکت در دریا و دور از سواحل یمن هدف قرار گرفتند.

– عملیات انجام شده در دریاهای سرخ و عربی بالغ بر ۶۴ عملیات و عملیات انجام شده در فلسطین اشغالی بالغ بر ۳۲ عملیات بوده است. در این هفته عملیات پشتیبانی انجام شده به یاری خداوند بالغ بر ۸ عملیات بوده که طی آن ۷ کشتی با ۱۹ فروند موشک و پهپاد مورد هدف قرار گرفته است.

– از آغاز حملات آمریکایی-انگلیسی به یمن تاکنون ۳۴۴ حمله و بمباران دریایی برای حمایت از دشمن اسرائیلی صورت گرفته است. بمباران آمریکا و انگلیس کشورمان در این هفته بالغ بر ۱۸ حمله و بمباران دریایی بوده که الحمدلله همه آنها ناکام بوده و هیچ اثری نداشته است.

ما همه را تشویق می‌کنیم تا اقدامی مناسب و متناسب با سطح مسئولیت و درخور ظلمی که به مردم فلسطین می شود انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.