اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موشک های ارتش یمن کشتی آمریکایی را به آتش کشیدند

  • کد خبر : 30547
  • 17 اسفند 1402 - 7:32
موشک های ارتش یمن کشتی آمریکایی را به آتش کشیدند
نیروهای ارتش یمن با چند فروند موشک کشتی فله بر ترو کانفیدنس را در خلیج عدن مورد حمله و اصابت قرار دادند.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک به کشتی آمریکایی ترو کانفیدنس (TRUE CONFIDENCE) در خلیج عدن حمله کرده و این حمله منجر به آتش سوزی کشتی شده است. این عملیات پس از آن انجام شد که خدمه کشتی پیام های هشدار دهنده نیروهای دریایی یمن را رد کردند.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه این بیانیه تصریح کرد، نیروهای مسلح یمن در پاسخ به درخواست نیروهای نیروی دریایی ارتش یمن وضعیت آماده باش را به تمامی کشتی‌ها تمدید می‌کند و اعلام می‌کند که تمامی خدمه کشتی‌های مورد هدف باید پس از اولین حمله سریعا از داخل کشتی‌ها خارج شوند. وی در پایان افزود، نیروهای مسلح یمن به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادامه می‌دهند و تا پایان تجاوز و محاصره نوار غزه، عملیات خود را در دریاهای سرخ و عرب متوقف نخواهد کرد.

طبق گزارش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا و رسانه های غربی، این حمله صبح یا ظهر امروز ۱۶ اسفند ماه و در فاصله ۵۴ مایل دریایی جنوب شرقی عدن انجام شده است. همچنین در اثر اصابت موشک به کشتی خسارت جدی وارد شده و یک قایق کمکی برای کمک رسانی و تخلیه تلفات خدمه کشتی اعزام شده است. این کشتی ۲۳ نفر خدمه و نیروهای امنیتی داشته است که گفته می شود پس از اصابت موشک ارتش یمن، سه نفر از خدمه مفقود شده و چهار نفر دیگر دچار سوختگی شدید شده اند. روزنامه پلیتیکو نیز به نقل از مسئولین امنیتی آمریکا تلفات حمله موشکی (انصارالله) به کشتی ترو کانفیدنس را دو نفر کشته و شش نفر زخمی گزارش کرده است.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به تلفات حمله موشکی به کشتی ترو کانفیدنس با تاکید بر اینکه یمن غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد گفت:

«یمن عمدا غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد. ما شواهد این ادعا را در هدف قرار دادن غیرعمدی غیرنظامیان در طول سال‌های تجاوز (ائتلاف) آمریکا، بریتانیا، عربستان و امارات به یمن داریم. اما اگر داستان آمریکایی‌ها درباره کشته شدن غیرعمدی دو نفر در کشتی ترو کانفیدنس درست باشد که از پاسخ دادن به دادن هشدارها خودداری کرد. ما معتقدیم که آمریکا باید برای یک اقدام (عمدی) به این قربانیان غرامت بدهد. ما هم همچنین آماده پرداخت غرامت به آنها برای یک عمل (غیر عمدی) هستیم. این مشابه غرامتی است که آمریکا و اسرائیل برای غیرنظامیان غزه در نظر می‌گیرند. کاری که نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند نیز پاسخی به حملات بی پروای آمریکا و نظامی کردن دریا برای محافظت از کشتی های اسرائیلی است. همانطور که در بیانیه سخنگوی ارتش آمده است و ما آنرا تایید می‌کنیم، فرآیند عملیات پس از رد پیام‌های هشداردهنده نیروهای دریایی یمن توسط خدمه کشتی انجام شد.»

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در بیان جزئیات این حمله نوشت، در ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح (به وقت صنعا) ۱۶ اسفند ماه، یک موشک بالستیک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) در یمن به سمت کشتی فله بر ترو کانفیدنس با پرچم باربادوس و با مالکیت لیبریا در خلیج عدن پرتاب شد. موشک به کشتی اصابت کرد و از بین خدمه چند ملیتی این کشتی سه نفر کشته و دستکم چهار نفر مجروح شدند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است. کشتی نیز خسارت قابل توجهی گزارش می دهد. خدمه کشتی را رها کرده و کشتی های جنگی ائتلاف به درخواست آنها پاسخ دادند و وضعیت در حال ارزیابی است.

به ادعای سنتکام، این پنجمین موشک بالستیک ضد کشتی است که توسط حوثی ها در دو روز گذشته شلیک می شود. دو فروند از این موشک‌ها به دو کشتی ام‌اس‌سی اسکای و ترو کانفیدنس اصابت کرده و یک موشک توسط ناوشکن یواس‌اس کارنی سرنگون شده است.

اولین تصویر از وضعیت کشتی ترو کانفیدنس که توسط سنتکام منتشر شده است.

کشتی ترو کانفیدنس (TRUE CONFIDENCE) یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۱ میلادی با پرچم باربادوس در حال فعالیت است. این کشتی از مبدأ سنگاپور به سمت بندر جده در غرب عربستان در حال حرکت بود که در خلیج عدن مورد اصابت موشک نیروهای مسلح یمن قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.