اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مقامات پنتاگون: عملیات علیه یمن با مشکل مواجه شده است

  • کد خبر : 30548
  • 17 اسفند 1402 - 12:32
مقامات پنتاگون: عملیات علیه یمن با مشکل مواجه شده است
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا گزارش داد که حملات ارتش آمریکا علیه یمن به دلیل نبود سفارت آمریکا در صنعا و همچنین دسترسی نداشتن به اطلاعات دقیقی از زرادخانه های انصارالله با مشکل مواجه شده است.

به گزارش اخبار جهادی، یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا در گفتگو با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد که تلاش ارتش آمریکا برای توقف حملات یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، به دلیل اطلاعات ناکافی درباره زرادخانه و قابلیت‌های انصارالله با مشکل مواجه شده است.

این مقام امنیتی گفت: «در حالی که پنتاگون مطمئن است که حملات موشکی تسلیحات زیادی را نابود کرده و حوثی‌ها (انصارالله) را مجبور به تعدیل حملات و تغییر تاکتیک کرده است، میزان خسارت ها نامشخص است، زیرا ایالات متحده قبل از شروع عملیات خود ارزیابی دقیقی از توانایی‌های این گروه نداشت.»

این گزارش در حالی منتشر می شود که دانیل بنجامین شاپیرو، مقام ارشد پنتاگون در امور غرب آسیا نیز در یکی از جلسات هفته گذشته کنگره آمریکا گفته بود که ارتش احساس خوبی از آنچه در یمن ویران کرده است دارد، اما قبل از شروع عملیات در ژانویه نیز اطلاعات کاملی از زرادخانه و محل ساخت تسلیحات حوثی ها نداشت.

طبق گزارش فایننشال تایمز، مقامات ارشد دولت آمریکا بارها در جلسات و گفتگوهای خصوصی نسبت به ارزیابی ناقص اطلاعات پنتاگون از توانایی‌های یمن ابراز نگرانی کرده‌اند. تد سینگر، یکی از مقامات ارشد پیشین سازمان سیا (CIA) در این باره گفته است، حوثی ها (انصارالله) تمایل داشتند سلاح های خود را در ارتفاعات و تپه ها ذخیره کنند اما کسب اطلاعات ما از زمان تخلیه سفارت آمریکا در صنعا در سال ۲۰۱۵، زمانی که این گروه شورشی کنترل پایتخت را به دست گرفت، دشوارتر شده است. گزارش‌دهی در مورد یک کشور دور یا خارج از ساحل ذاتاً چالش برانگیز است و برای کشوری که در ۱۰ سال گذشته شاهد تغییرات بسیار زیادی بوده است، چالش برانگیز است.»

آمریکا از ابتدای جنگ در فلسطین تاکنون از دو مسیر سیاسی و نظامی برای مقابله با یمن اقدام کرده است و از یک سو انصارالله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و از سوی دیگر وارد درگیری نظامی با آنها شده است. همانطور که در این گزارش نیز عنوان شد، حملات هوایی آمریکا چندان موثر واقع نشده و مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکایی نیز به آن اذعان دارند، اما وضعیت آن‌گونه نیست که نشان می‌دهد! آمریکایی‌ها در حال حاضر با مطرح کردن یک توافق آتش بس شش هفته ای در غزه، به دنبال یک مهلت و فرصت کافی هستند تا بتوانند اوضاع را بررسی کنند و بین نیازهای نظامی در جبهات جنگ اوکراین و فلسطین توازن ایجاد کنند و در این بین نیز برای اقدام نظامی علیه یمن نیز اقدامات خاصی را تدارک ببینند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.