اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله نیروهای مسلح یمن به ناوگان نظامی ارتش آمریکا و کشتی اسرائیلی

  • کد خبر : 30490
  • 14 اسفند 1402 - 22:56
حمله نیروهای مسلح یمن به ناوگان نظامی ارتش آمریکا و کشتی اسرائیلی
نیروهای مسلح یمن در دو حمله جداگانه ناوگان نظامی ائتلاف آمریکایی و یک کشتی وابسته به اسرائیلی‌ها را در دریاهای سرخ و عرب مورد حمله موشکی و پهپادی قرار دادند.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن با چند فروند موشک دریایی، کشتی ام‌اس‌سی اسکای (MSC SKY) را در دریای عرب مورد حمله و اصابت دقیق قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه افزود، این عملیات بعد از عملیات دیگری در دریای سرخ انجام شد که طی آن چند فروند موشک بالستیک و پهپادهای انتحاری به سمت کشتی های نظامی ارتش آمریکا شلیک شدند.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه بر استمرار عملیات برای جلوگیری از کشتیرانی اسرائیل و به سمت بنادر اشغالی تا توقف حملات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کرده و اعلام کردند که از انجام عملیات های نظامی بیشتر در دریاهای سرخ و عرب علیه تمامی اهداف متخاصم در دفاع از یمن و در حمایت از مردم فلسطین دریغ نخواهند کرد.

کشتی ام‌اس‌سی اسکای (MSC SKY) یک کشتی کانتینربر است که از سال ۱۹۹۹ میلادی با پرچم لیبریا در حال فعالیت است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌های غربی، این کشتی از مبدأ سنگاپور در حال حرکت به سمت مقصد بندر ابوظبی در امارات در حال حرکت بوده است اما در آخرین موقعیت خود در فاصله ۹۱ مایل دریایی (معادل ۱۶۸.۵ کیلومتر) بندر عدن رصد شده و مورد حمله موشکی نیروهای یمنی قرار گرفته است.

طبق بررسی‌ها، عملیات انصارالله علیه کشتی ام‌اس‌سی اسکای، ۴۲مین عملیات و حمله به ناوگان نظامی ائتلاف آمریکایی ۴۳مین عملیات نیروهای یمنی علیه کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته در دریاهای سرخ و عرب محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.