اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

توطئه آمریکا، انگلیس و داعش در یمن نقش بر آب شد

  • کد خبر : 30377
  • 01 اسفند 1402 - 21:26
توطئه آمریکا، انگلیس و داعش در یمن نقش بر آب شد
پس از اینکه حملات هوایی آمریکا و انگلیس به مواضع یمن در حمایت از رژیم صهیونیستی راه به جایی نبرد، واشنگتن و لندن این بار به تحریک داعش روی آوردند، ولی نیروهای امنیتی یمن این توطئه را خنثی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، سرویس‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن امروز سه‌شنبه از انجام یک عملیات پیش‌دستانه در منطقه «الخشعه» واقع در استان البیضاء (مرکز یمن) خبر دادند.پایگاه خبری انصارالله به نقل از این سرویسها گزارش داد، در جریان این عملیات، منطقه الخشعه پاکسازی شد و شماری از خطرناکترین عناصر داعش از جمله چند سرکرده این گروه تروریستی کشته شدند.

به گفته این سرویس‌ها، عناصر تکفیری داعش قصد داشتند طی روزهای آینده در صنعاء و چند استان دیگر عملیات انتحاری انجام دهند؛ در واقع سرویسهای جاسوسی آمریکا و انگلیس این عوامل را تحریک کرده بودند.نهادهای امنیتی یمن از شهروندان این کشور خواست که هر گونه اقدام مشکوک عناصر تروریستی را گزارش دهند و تأکید کردند که اجازه نخواهند داد امنیت این کشور به مخاطره بیافتد.

در ادامه ضربات یمن به آمریکا، مقام‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه سرنگونی یک فروند پهپاد تهاجمی این کشور توسط ارتش یمن در آسمان این کشور را تایید کردند. یک مقام آمریکایی در این زمینه گفت: «می‌توانیم تایید کنیم که یک فروند هواپیمای اِم‌کیو-۹ نیروی هوایی آمریکا در سواحل الحدیده سقوط کرده است».این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشد، همچنین مدعی شد که نیروی هوایی این کشور در حال بررسی علت سرنگونی پهپاد خود است.

پیش از این نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه خبر داده بود که دو کشتی آمریکایی را در دو عملیات در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.