اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش آمریکا مدعی توقیف محموله تسلیحات ایرانی در راه یمن شد

  • کد خبر : 30305
  • 26 بهمن 1402 - 21:11
ارتش آمریکا مدعی توقیف محموله تسلیحات ایرانی در راه یمن شد
ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) مدعی شد که یکی از کشتی های آمریکایی در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ (۸ بهمن ماه) قایق حامل تسلیحات ایران برای انصارالله را در دریای عرب شناسایی و توقیف کرده است.

طبق این گزارش، یک کاتر گارد ساحلی آمریکا موفق به شناسایی و توقیف یک قایق حامل سلاح های پیشرفته و کمک های نظامی ایران در دریای عرب شده است. این قایق حامل بیش از ۲۰۰ بسته حاوی اجزای موشک بالستیک میان برد، مواد منفجره، قطعات شهپاد و پهپاد، تجهیزات ارتباطی و شبکه نظامی، پرتابگر موشک ضدزره هدایت شونده و سایر اجزای نظامی بوده است.

آمریکا مدعی است که ایران با ارسال این محموله ها قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده و به تهدیدات انصارالله علیه کشتیرانی در دریای سرخ کمک می‌کند.

ائتلاف آمریکایی یا همان نیروهای ۱۵۳ در نیمه دوم سال گذشته نیز مدعی توقیف چهار محموله تسلیحاتی ایران در راه یمن توسط کشتی های نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در آ‌ب‌های یمن شده بودند. این ادعاها از سوی مقامات ایرانی و یمنی تکذیب شده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.