اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله موشکی انصارالله به کشتی های آمریکایی و انگلیسی

  • کد خبر : 30181
  • 17 بهمن 1402 - 14:00
حمله موشکی انصارالله به کشتی های آمریکایی و انگلیسی

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات حملات موشکی نیروی دریایی ارتش یمن به دو کشتی آمریکایی و انگلیسی را اعلام کرد.

به گزارش اخبار جهادی، بر اساس بیانیه سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، نیروی دریایی ارتش این کشور در دو عملیات جداگانه در دریای سرخ، کشتی آمریکایی استار ناسیا (Star nasia) و کشتی مورنینگ تاید (Morning Tide) را با چند فروند موشک دریایی مورد حمله قرار دادند. طبق اظهارات سرتیپ سریع، این حملات دقیق و با اصابت مستقیم همراه بوده است.

نیروهای مسلح یمن در این بیانیه تاکید کردند که این حملات در چارچوب حق مشروع یمن در پاسخگویی به تجاوز و دفاع از این کشور انجام شده و عملیات نظامی با کیفیت تری علیه تمامی اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و عرب انجام خواهد شد. این نیروها همچنین بر تداوم عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی و یا کشتی‌های عازم به سمت بنادر فلسطین اشغالی تا رفع محاصره و توقف تجاوزات به مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کردند.

کشتی‌های استار ناسیا و مورنینگ تاید ۲۸ و ۲۹مین کشتی هایی هستند که توسط نیروهای مسلح یمن مورد حمله موشکی، پهپادی و یا توقیف قرار گرفته‌اند. یمنی‌ها اعلام کرده‌اند که این عملیات دریایی در راستای پشتیبانی از مقاومت فلسطین و توقف جنگ در نوار غزه است و تنها علیه کشتی‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل و یا کشتی‌های وابسته به آنها انجام می‌شود.

جزئیات کشتی هایی که مورد حمله انصارالله قرار گرفته‌اند به شرح زیر است:

کشتی استار ناسیا (Star nasia) یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۰۶ میلادی با پرچم جزایر مارشال در حال فعالیت است. این کشتی از مبدأ بندر پورت سعید در مصر به سمت بندر ویساخاپاتنام در هند در حال حرکت بوده است.

کشتی مورنینگ تاید (Morning Tide) نیز یک کشتی باری عمومی است که از سال ۲۰۰۶ میلادی با پرچم باربادوس در حال فعالیت می‌کرده و از مبدأ بندر پورت سعید در مصر به سمت چین در حال حرکت بوده است.

طبق بررسی‌ها، کشتی‌های استار ناسیا و مورنینگ تاید ۲۸ و ۲۹مین کشتی هایی هستند که توسط نیروهای مسلح یمن مورد حمله موشکی، پهپادی و یا توقیف قرار گرفته‌اند. یمنی‌ها اعلام کرده‌اند که این عملیات دریایی، در راستای پشتیبانی از مقاومت فلسطین و توقف جنگ در نوار غزه است و تنها علیه کشتی‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل و یا کشتی‌های وابسته به آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.