اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سومین حمله گسترده هوایی ائتلاف آمریکایی به یمن

  • کد خبر : 30125
  • 15 بهمن 1402 - 12:37
سومین حمله گسترده هوایی ائتلاف آمریکایی به یمن
رسانه سی ان ان اعلام کرد که آمریکا و انگلیس بیش از ۳۰ حمله را به مناطق مختلفی در یمن انجام دادند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در ساعات گذشته ۴۸ حمله هوایی به یمن انجام دادند که جزئیات آن به شرح زیر است:

– ۱۳ حمله در استان صنعا (النهدین، عطان، مدیریت بنی حشیش و…)
– ۹ حمله در استان الحدیده. (جبل الجدع در مدیریت اللحیه، مدیریت الصلیف و جزیره عقبان)
– ۱۱ حمله در استان تعز. (البرح و شبکه های ارتباطاتی مدیریت های مقبنه و حیفان)
– ۷ حمله در استان البیضا. (مدیریت های رداع و السوادیه)
– ۷ حمله در استان حجه. (منطقه الجر)
– یک حمله در استان صعده.

نقشه: محل وقوع حملات ائتلاف آمریکایی در یمن / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

سرتیپ سریع در این پیام تاکید کرد که این حملات بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند و یمن از موضع اخلاقی، دینی و انسانی “حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه” منصرف نخواهد شد.

ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) طی بیانیه‌ای در خصوص این عملیات گسترده گفت، این عملیات در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای پاسخ به افزایش فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و غیرقانونی حوثی‌هاست و هدف آن تضعیف توانایی انصارالله برای ادامه حملات به کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و بین المللی (وابسته به اسرائیل) است.

بر اساس این بیانیه عملیات ائتلاف آمریکایی با مشارکت جنگنده‌های انگلیسی و پشتیبانی کشورهای استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه (به وقت صنعا) ۱۴ بهمن ماه علیه ۳۶ هدف حوثی‌ها در ۱۳ نقطه در مناطق انجام شده است. این اهداف شامل چندین انبار زیرزمینی، محل فرماندهی و کنترل، سامانه‌های موشکی، اماکن ذخیره و عملیاتی پهپادها، رادارها و بالگردها بود. ارتش آمریکا همچنین در بیانیه‌ی دیگری مدعی شد که در ساعت ۴ صبح یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، یک موشک کروز ضد کشتی انصارالله را که آماده پرتاب به سمت کشتی های آمریکایی بود، منهدم کرده است.

این عملیات، سومین تهاجم گسترده ارتش آمریکا و انگلیس به یمن در حمایت منافع اسرائیل از طریق کشتیرانی در دریای سرخ است. طبق تصاویر و اطلاعات منتشر شده، این عملیات توسط چهار فروند جنگنده یورورفایتر تایفون ارتش انگلیس و ۲۴ فروند جنگنده F-18 و همچنین ناوشکن های مجهز به موشک تاماهاوک ارتش آمریکا انجام شده است.

با توجه به پیام کوتاه سرتیپ یحیی سریع، نیروهای مسلح یمن مطابق حملات گذشته به این تهاجم پاسخ خواهند داد. پاسخ های ارتش یمن فعلا در سطح حملات موشکی و پهپادی به کشتی‌ها و ناوگان دریایی محدود شده است و متناسب با افزایش تنش‌ها، احتمال گسترده‌تر شدن آن وجود دارد.

ویدیو: حملات هوایی جنگنده های آمریکا و انگلیس به شهر صنعا (۱)
ویدیو: حملات هوایی جنگنده های آمریکا و انگلیس به شهر صنعا (۲)

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.