اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رزمایش ارتش یمن برای تصرف شهرک‌های اسرائیلی + تصاویر

  • کد خبر : 30154
  • 15 بهمن 1402 - 18:44
رزمایش ارتش یمن برای تصرف شهرک‌های اسرائیلی + تصاویر
نیروهای مسلح یمن با برگزاری رزمایشی، تصرف شهرکهای اسرائیلی، به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست و انهدام تجهیزات آنان را شبیه‌سازی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مسلح یمن روز گذشته مانور نظامی برگزار کردند که در راستای «آمادگی برای جنگ موسوم به «فتح موعود و جهاد مقدس» است. این مانور، توسط نیروهای ذخیره یمن برگزار شد.

این مانور با حملات توپخانه‌ای و راکتی به مواضع فرضی دشمن آغاز شد و پس از آن، عملیات یورش به شهرک‌های اسرائیلی از سه مسیر، صورت گرفت.

نیروهای یمن، همچنین عملیات طراحی کمین برای خودروها و فرماندهان ارتش صهیونیستی و به اسارت گرفتن آنان را شبیه‌سازی کردند. در این رزمایش، علی الموشکی معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن بر «آمادگی نیروهای ذخیره» تأکید کرد.

الموشکی همچنین گفت که «نیروهای مسلح ر نهایت آمادگی قرار دارند تا دستورات رهبر انقلاب [یمن] را برای کمک به ملت غزه، اجرایی کند. حمایت ما از غزه، به خاطر وظیفه دینی، اخلاقی و ارزشی است».

نیروی هوایی یمن تاکنون در حمایت از مردم فلسطین چند بار موشک‌های سنگین و پهپادهای دوربرد به سمت جنوب اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرده است.

نیروی دریایی یمن نیز به دنبال تشدید حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی بوده، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده است.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند که تا زمان تداوم حملات به نوار غزه و جلوگیری از ورود غذا و دارو به این منطقه به عملیات‌های خود علیه اهداف اسرائیلی ادامه خواهند داد.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه روز جمعه در بیانیه‌ای از حمله به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد و گفت: نیروی هوایی یمن با چند موشک بالستیک اهداف مشخصی را در بندر ایلات هدف قرار داده است.

یحیی سریع در ادامه تاکید کرد که یمن در پاسخ به خواسته مردم این کشور و امت عربی و اسلامی، عمل به وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین را ادامه خواهد داد.

سریع در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح یمن در انجام عملیات‌های بیشتر علیه دشمن صهیونیستی در خشکی و دریا تا زمان توقف تجاوزات و رفع محاصره نوار غزه تردید نخواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.