اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تقابل موشک های یمنی با جنگنده های آمریکایی/ کشتی تجاری آمریکا هدف قرار گرفت

  • کد خبر : 30066
  • 12 بهمن 1402 - 12:36
تقابل موشک های یمنی با جنگنده های آمریکایی/ کشتی تجاری آمریکا هدف قرار گرفت
در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای مسلح یمن کشتی تجاری آمریکایی “کول” را که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت بود، مورد حمله موشکی و اصابت قرار دادند. جنگنده ها و ناوشکن های آمریکایی نیز سه عملیات علیه مواضع انصارالله در شمال صعده و الحدیده انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای که شامگاه ۱۱ بهمن ماه منتشر شد، گفت: «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن در یک عملیات نظامی ویژه، یک کشتی تجاری آمریکایی به نام “کول” را که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت بود، با چند موشک دریایی مورد حمله قرار دادند که این موشک‌ها مستقیما به آن اصابت کردند.» این عملیات ساعاتی پس از حمله ارتش یمن به ناوشکن آمریکایی یو اس اس گرولی انجام گرفت.

نیروهای مسلح یمن در این بیانیه ضمن اعلام مجدد حمایت و پشتیبانی خود از مردم فلسطین در نوار غزه با ممانعت از کشتیرانی اسرائیل و کشتی‌های وابسته به آنها در دریاهای سرخ و عرب، تاکید کردند که این حملات تا پایان تجاوز و رساندن مواد غذایی و دارو به نوار غزه ادامه خواهد داشت. نیروهای مسلح یمن همچنین افزود، با افزایش تنش از سوی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی مقابله خواهند کرد و در پاسخ به هرگونه حماقت آنها علیه یمن از انجام عملیات نظامی گسترده دریغ نخواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کردند، تا زمانی که تجاوزات آمریکایی-انگلیسی علیه یمن ادامه دارد، تمامی ناوهای آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب، جز اهداف قانونی نیروهای مسلح یمن به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی ارتش یمن به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ

همزمان با این حمله، ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) طی بیانیه‌هایی مدعی شد که در روز گذشته در سه حمله مجزا به مواضع انصارالله حمله کرده است. حمله اول در ۳:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی ۱۱ بهمن ماه، علیه یک موشک زمین به هوای انصارالله در شمال شهر صعده انجام گرفت که تهدیدی برای هواگردهای آمریکایی به شمار می‌رفت. درگیری دوم توسط ناوشکن یو اس اس کارنی در ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۱۰ شامگاه گذشته انجام شد که این ناوشکن آمریکایی طی آن موفق به سرنگون کردن یو اس اس کارنی یک موشک بالستیک ضد کشتی و سه فروند پهپاد انتحاری ساخت ایران شد. در حمله سوم که در ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز ۱۲ بهمن ماه رخ داد نیز ایستگاه کنترل و هدایت زمینی پهپاد انصارالله و ۱۰ پهپاد انتحاری در منطقه الجبانه در حومه‌ی فرودگاه الحدیده مورد حمله هوایی قرار گرفتند.

طبق اظهارات منابع محلی، در جریان حملات هوایی آمریکا به صعده و الحدیده، پدافند ارتش یمن اقدام به حملاتی علیه آنها کرده است. از جزئیات اقدامات پدافندی یمن اطلاعاتی منتشر نشده است اما گفته می شود پدافند یمن از فعالیت تعدادی از جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی در یمن جلوگیری کرده است. لازم به ذکر است، از حملات ارتش آمریکا به مواضع انصارالله و همچنین اصابت موشک های یمنی به کشتی تجاری آمریکایی تا این لحظه هیچ ویدیو و یا تصویری منتشر نشده است.

نقشه: محل وقوع حملات هوایی جنگنده های آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.