اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سه نظامی آمریکایی در حمله مقاومت به التنف کشته شدند

  • کد خبر : 30018
  • 08 بهمن 1402 - 21:54
سه نظامی آمریکایی در حمله مقاومت به التنف کشته شدند
در پی حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه ارتش تروریستی آمریکا در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و اردن، سه نظامی آمریکایی کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، مقاومت اسلامی عراق در ۸ بهمن ماه، مواضع ارتش تروریستی آمریکا در منطقه التنف در استان حمص واقع در مرز سوریه و اردن را مورد هدف قرار داد.

ساعاتی پس از حمله، ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای، کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۴۰ نفر در پی حمله پهپادی نیروهای مقاومت عراق علیه پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق اردن را تایید کرد.

در همین رابطه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خبر کشته شدن نظامیان این کشور در اردن را تایید و اعلام کرد در حمله پهپادی به نیروهای ما در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: حمله‌ای که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد، توسط گروه‌های تحت حمایت ایران صورت گرفته است.

در حالی که مقامات واشنگتن از حمله پهپادی به مقر نظامی آمریکا در شمال شرق اردن سخن گفته‌اند اما مقامات اردنی از جمله سخنگوی دولت این کشور اعلام کردند پایگاه آمریکایی که هدف حمله پهپادی قرار گرفت، در خارج از مرزهای اردن قرار دارد و حادثه‌ای در خاک اردن رخ نداده است.

در این خصوص لازم به ذکر است، نیروهای اشغالگر آمریکایی در سه نقطه‌ در منطقه التنف در پایگاه التنف، موقعیت الزقف (الزکف) و پایگاه الرکبان در نزدیکی کمپ آوارگان الرکبان حضور دارند. پایگاه آمریکایی الرکبان در داخل خاک اردن و در حدود ۶۰۰ متری مرز سوریه قرار دارد. حمله امروز نیروهای مقاومت علاوه بر پایگاه التنف، پایگاه الرکبان را نیز مورد هدف قرار داد که منجر به کشته شدن سه آمریکایی و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر شد.

این اولین‌بار است که آمریکا کشته شدن نظامیان خود در نتیجه حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی پس از آغاز جنگ در نوار غزه را تایید می‌کند. انتظار می‌رود ارتش تروریستی آمریکا در پاسخ به این حادثه، حملاتی را علیه مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و شرق سوریه ترتیب دهد.

بیانیه سنتکام

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.